۰

حادثه هنگام تخریب ساختمان قدیمی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹
به گزارش عصرتعادل، بی‌احتیاطی مالک ساختمان هنگام تخریب ساختمان قدیمی، ریزش سقف ساختمان روی سه نفر را در پی داشت.  

در پی اطلاع‌رسانی این حادثه به سامانه ١٢٥ از سوی شهروندان، ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران بی‌درنگ نیروهای عملیاتی ایستگاه ١١٧ و ٤٨ به همراه گروه امداد و نجات ٩ را به بلوار نبرد، میدان امام‌ حسن‌ مجتبی(ع)، خیابان لرستان رهسپار کرد. عزیز غلامی‌نسب، معاون منطقه هشت عملیات که به همراه آتش‌نشانان در محل حادثه حضور داشت، در این خصوص گفت: در یک ساختمان قدیمی، مالک ساختمان به همراه دو کارگر در حال تخریب ساختمان بودند که به علت بی‌احتیاطی و رعایت‌نکردن اصول ایمنی هنگام تخریب ساختمان، سقف طبقه دوم روی کارگران فرو ریخته و هر سه نفر زیر آوار سنگ و خاک گرفتار شدند. 

وی با اعلام اینکه محبوس‌شدگان دو مرد ٤٠ و ٦٠ ساله و یک پسربچه ١١ساله بودند، افزود: آتش‌نشانان به‌سرعت با کشیدن نوار هشدار‌دهنده و جلوگیری از رفت‌وآمد افراد، محل حادثه را ایمن‌سازی کردند و پس از ورود به طبقه دوم ساختمان با استفاده از تجهیزات ویژه، مشغول رها‌کردن محبوسان شدند. این معاون منطقه تصریح کرد: نیروهای عملیاتی با تلاش فراوان در همان لحظات اولیه مرد ٤٠ساله را که دچار آسیب‌دیدگی شده بود، از زیر آوار خاک خارج کردند و تحویل امدادگران اورژانس دادند. 

غلامی‌نسب اضافه کرد: آتش‌نشانان در ادامه عملیات آوار‌برداری دو نفر دیگر را که از ناحیه سر، صورت، دست‌ها و کمر دچار مصدومیت شده بودند، از زیر خروارها خاک خارج کردند و برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانس دادند و پس از ایمن‌سازی و تحویل محل حادثه به مأموران نیروی انتظامی، مأموریت خود را به پایان رساندند. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی همواره به شهروندان توصیه می‌کنند برای تخریب یا بازسازی ساختمان‌های قدیمی حتما از نیروهای متخصص و تجهیزات ایمنی استفاده کنند تا دیگر شاهد این‌گونه حوادث ناگوار نباشیم.
کد مطلب : ۸۱۵۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.