۰

​رقابت عجیب اسپیلبرگ و هاروی واینستاین

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
به گزارش عصر تعادل، این که دو فیلمساز هم‌زمان به سراغ یک سوژه بروند و یا حتی دو استودیو هم‌زمان با الهام از یک موضوع و ایده فیلم بسازند، بارها اتفاق افتاده. اما معمولا یکی از دو طرف میدان را خالی می‌کند. مثلا استنلی کوبریک بارها پروژه‌های عظیمش درباره ناپلئون و جنگ جهانی دوم را به دلیل هم‌زمان شدن با نمایش فیلم‌های دیگری مانند «واترلو» و «فهرست شیندلر» بایگانی کرد یا کریستوفر نولان بعد از «هوانورد» دیگر به سراغ زندگینامه هاوارد هیوز نرفت. اما احتمال دارد که در سال آینده یک تقابل عجیب رقم  بخورد.
 
 رقابت عجیب استیون اسپیلبرگ و هاروی واینستاین
 
اوایل سال ۲۰۱۷ استیون اسپیلبرگ فیلم جدید خود را بر اساس زندگی ادگاردو مورتارا جلوی دوربین می‌برد. فیلمنامه را تونی کوشنر (مونیخ و لینکلن) نوشته و مایلک رایلنس در آن ایفای نقش خواهد کرد. در مقابل هاروی واینستاین تهیه‌کننده هم دقیقا بر اساس همین داستان فیلمی را تهیه می‌کند! در فیلم واینستاین رابرت دنیروی بازیگر، جرمی بروک نویسنده (آخرین پادشاه اسکاتلند) و بالتازار کورمکور کارگردان (اورست) حضور خواهند داشت. ماجرا درباره‌ی جوانی یهودی در قرن نوزدهم است که به اجبار از خانواده‌اش جدا و به صورت یک کشیش کاتولیک تربیت می‌شود. تنها تفاوت درباره‌ی مقطع زمانی زندگی شخصیت اصلی است.

ظاهرا واینستاین مدت‌ها دنبال اقتباس از این ماجرا بوده و پروژه‌ی اسپیلبرگ نه تنها مانع از ساخت آن نشده، بلکه باعث شده تا واینستاین در تلاش باشد تا فیلمش حتما به فصل جوایز سال آینده برسد. باید دید که این تقابل به نتیجه می‌رسد یا یکی از دو طرف تصمیم دیگری می‌گیرد.

اسپیلبرگ این روزها مشغول تولید Ready Player One است و هاروی واینستاین هم در تدارک نمایش «لیون» برای فصل جوایز.
کد مطلب : ۸۲۲۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.