۲

جواد امام در گفت‌وگو با «عصر تعادل»: اتحاد اصولگرایان یعنی جنگ‌های قبلی زرگری بوده است/ غیبت لاریجانی محصول شرایطی است که دلسوزان حصر می‌شوند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۷
جواد امام در گفت‌وگو با «عصر تعادل»: اتحاد اصولگرایان یعنی جنگ‌های قبلی زرگری بوده است/ غیبت لاریجانی محصول شرایطی است که دلسوزان حصر می‌شوند
نام نویسی این دوره از انتخابات مجلس را می توان یکی از بحث برانگیزترین ثبت نام ها دانست. به دلیل اینکه خیلی از چهره های شاخص اصلاح طلب نیامدند و تحلیل های متفاوتی نیز در این باره وجود دارد. خیلی ها اعتقاد دارند که برخی از چهره های تاثیرگذار اصلاح طلب دلسرد شده و دیگر راغب به حضور در عرصه نیستند. برخی دیگر نیز ترجیح داده‌اند که پشت پرده مانده و سکان را از همان‌جا به دست گیرند. همچنین برخی چهره ها احتمال می‌دهند که از فیلتر شورای نگهبان رد نشوند و از همین رو نام نویسی نکردند.
با وجود همه این حواشی، برخی از سیاسیون به میدان آمده و ثبت نام کردند. ماجرا اما به همین‌جا ختم نشد و هنوز مهر وزارت کشور خشک نشده،  هئیت اجرایی از رد صلاحیت برخی از افاصلاح طلبان خبر داد. علی باقری رئیس دفتر سیاسی حزب توسعه ملی و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در گفت و گویی درباره این موضوع گفت: «متاسفانه هیات اجرایی حوزه انتخابیه تهران تسلیم فشارهای برخی مراکز فراقانونی شده و در رسیدگی به صلاحیت ها به جای عمل به قانون نقشی را ایفا کرده که برخی مراکز قدرت از او خواسته اند و باید هیات اجرایی اعلام کند که آیا این رد صلاحیت ها خارج از مراجع چهارگانه بوده یا خیر؟».
ایا لاریجانی بخاطر منافع کشور نیامد؟
حواشی این انتخابات صرفا حول محور اصلاح‌طلبان نیست و اصولگرایان نیز با آمدن‌ها و نیامدن هایشان خبرساز شده‌اند. غیبت برخی از سنتی‌ترهای این جریان کاملا به چشم آمد و یکی از مهمترین‌هایشان  علی لاریجانی بود. شخصی که 12 بر کرسی ریاست نشسته و شایعات بسیاری نیز درباره میل او به ریاست‌جمهوری وجود دارد. لاریجانی یک روز پس از آغاز نام نویسی صراحتا گفت که تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارد!‌ این اقدام او با تحلیل‌های متفاوتی همراه بود. برخی این رویکرد را در راستای آماده‌سازی برای 1400 قلمداد کرده و عده دیگری با توجه به وضعیت اصولگرایان در افکار عمومی کاندید نشدن لاریجانی را یک تصمیم عاقلانه و در جهت جلوگیری از شکست دانستند. برخی دیگر از فعالان و کارشناسان سیاسی اما این را نیز در ادامه رویه‌ای که به حصر دلسوزان منجر می‌شود، تحلیل کردند.
محمدجواد امام مدیر عامل بنیاد باران یکی از همین افراد است و در گفت‌وگویی با «عصر تعادل» گفت:  «جریان سنتی، شرایط کشور و اتفاقاتی که رخ داده ، همچنین تهدیداتی که وجود دارد و وضعیتی که به نوعی شاهد حصر تمام دلسوزان هستیم را درک کرده و با در نظر گرفتن شرایط جدید تن به این رفتار داده است».
اتحاد اصولگرایان یا نمایشی اتحاد!
نیامدن لاریجانی به هر دلیلی که باشد حتما در رویکرد انتخاباتی جریان متبوعش اثرگذار خواهد بود. نیامندن او فرصت سرلیستی را به چهره‌هایی همچون قالیباف می‌دهند و امکان ائتلاف را با میانه‌روها یا حتی اصلاح‌طلبان سلب می‌کند. اتحاد اصولگرایان نیز بی‌شک یکی از مسائلی است که تحت تاثیر این تصمیم لاریجانی قرار خواهد گرفت.
جواد امام اما معتقد است که اظهارنظر در این‌باره زود است. او گفت: « این مرحله چنین چیزی را نشان نمی دهند اگر اتحادی در میان آنها برقرار شود اعتراضاتی که در مورد احمدی نژاد و پایداری داشتند زیر سوال می رود و جنگ های زرگری که به راه انداخته بودند تغییر می کند تا هزینه های دولت احمدی نژاد را بر گردن نگیرند.»
امام تصریح کرد: «البته چنین ائتلافی برای آگاهی جامعه خوب است و مشخص می شود اینها همه با هم بودند و به صورت تاکتیکی در مقاطعی بر علیه هم جبهه گیری هایی داشتند ولی در مرحله فینال و در رابطه با منافع همه با هم هستند.»
 
کد مطلب : ۱۴۶۲۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}