۱
گفتگوی اختصاصی «تعادل» با «فرزاد حسنی»؛

توصیف فرزاد حسنی از جشنواره فیلم فجر: یک جشنواره‌ای آرام و کم نقص

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶
توصیف فرزاد حسنی از جشنواره فیلم فجر: یک جشنواره‌ای آرام و کم نقص
او که با برنامه «فجر، صدا، حرکت» از رادیو ایران، پوشش خبری و تحلیلی سی و سومین جشنواره فیلم فجر را تا آخرین ساعات پایانی این رویداد بر عهده داشت، انطباق آراء مردمی و کارشناسان جشنواره را به فال نیک گرفت. درواقع یکسانی فیلم‌های برتر از نگاه مردم و داوران برای این مجری بازیگر جالب‌توجه بود.
حسنی همچنین درباره سه اثر برگزیده این دوره از جشنواره فیلم فجر، گفت: «رخ دیوانه»، «عصر یخبندان» و «کوچه بی‌نام» با اقبال در گیشه روبه‌رو خواهند شد.

آثار کارگردان‌های جوان بسیار امیدوارکننده بود، هرچند عموماً در بیان قصه، لکنت دارند و هنوز به مرحله تصویر یک قصه بی‌نقص و نشاندن بیننده پای آن، نرسیده‌اند.

این بازیگر در ادامه ضعف‌های فیلم‌ها و نواقص کاری فیلم‌سازان این دوره از جشنواره را در دو عنوان خلاصه کرد و افزود: نخست آنکه؛ اکثر کارگردان‌ها به سینمای ضد قصه اعتقاددارند و گمان می‌کنند اگر یک پایانِ به‌اصطلاح بازداشته باشند به سینمای خاص نزدیک‌تر خواهند شد؛ و دوم آنکه؛ متأسفانه هنوز در پردازش ایده‌های خوب مشکل‌دارند. اکثر فیلم‌ها با سوژه‌های خوب شروع مناسبی دارند اما در ادامه مخاطب با داستان و یا پیرنگ‌های جذاب روبه‌رو نمی‌شود.

او از «روباه» بهروز افخمی و «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی به‌عنوان آثاری که نگاهی مسئولانه در مقابل وقایع فرهنگی و اجتماعی دارند، یادکرد و افزود: لازم به تأکید است در برخی از آثارِ منتسب به فیلم اولی، همچون «در دنیای تو ساعت چنده؟» شاهد درامی دل‌نشین و یک عاشقانه آرام بودیم.
اما اتفاق خوبی در حوزه بازیگری افتاد و «لیلا حاتمی» توانست با فیلم «دوران عاشقی» پرسونا بازیگری خود را تثبیت کند و در مسیر بازیگری خاص خود چند قدم فراتر رود. همچنین این اتفاق با فیلم «چاقی» ساخته «راما قویدل» برای «علی مصفا» افتاد.

به این جمع باید مجموع بازیگران «رخ دیوانه» را اضافه کرد، بازیگران خلاقی همچون صابر ابر، طناز طباطبایی و ... البته به نظرم «فرهاد اصلانی» باید برای بازی کم‌نظیری‌اش در «کوچه بی‌نام» کاندید می‌شد.
او تحلیل خود را از جشنواره سی و سوم این‌گونه ادامه داد و افزود: از دیگر اتفاقات قابل‌تأمل این دوره اهدا عادلانه سیمرغ‌ها بود و به‌واقع، داوران خوش‌سلیقگی به خرج دادند. فقط آنکه متأسفانه بازی خوب «حمید گودرزی» در «ایران برگر» و «روباه» از چشم داوران دور ماند.

سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سی و سومین جشنواره فیلم فجر را آرام و بی حاشیه برگزار کرد و به گمانم فیلم‌ها در سال پیش رو بدون نگرانی خاصی به نمایش رسند و مخاطب از آن‌ها به‌خوبی استقبال کند.
کد مطلب : ۲۷۷۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.