۴
تهیه‌کننده پدیده‌ی سی و دومین جشنواره فجر در گفتگو با «تعادل»:

پدیده‌ی جشنواره فیلم فجر با شرایط اکران کنار آمد

اکران «چندمتر مکعب عشق» تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد
تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۰
پدیده‌ی جشنواره فیلم فجر با شرایط اکران کنار آمد
«نوید محمودی» تهیه‌کننده فیلم سینمای «چندمتر مکعب عشق» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «تعادل» درباره شرایط اکران این فیلم سینمایی، گفت: اکران ما تا قبلا از اکران‌های نوروزی ادامه خواهد داشت البته این روند محدودتر شده است. در تهران حدود ۴ و ۵ سالن و در شهرستان‌ها ۷ الی ۸ سالن داریم و در مجموعه سعی کرده‌‌ایم ۱۵ سالن را درکل کشور حفظ کنیم.

وی ادامه داد: طبیعتا فیلم‌هایی که در سه ماه آخر سال اکران می‌شوند شرایط اکران خیلی ویژه‌ای نخواهند داشت چراکه پس از جشنواره فیلم فجر که اصلی‌ترین رویداد سینمایی در سال محسوب می‎شود اکران‌ها تحت شعاع قرار می‌گیرند.

از طرفی اگر فیلمسازان به همین شرایط تن ندهند، در سال پیش‌رو با اوضاع بسیار دشواری برای اکران مواجه خواهد شد. درواقع چاره‌ای نداریم جزء آنکه برای فرار از جا ماندن فیلم از اکران، نمایش در سه ماه آخر سال را بپذیریم حتی اگر شرایط ناهموار و نامساعدی پیش‌روی ما باشد.

وی با بیان اینکه وقتی مجبور هستید شرایطی را به هر شکلی بپذیرید طبیعتا می‌توانید راضی باشید، ادامه داد: در مورد «چند متر مکعب عشق» کمی شرایط متفاوت بود چون ما مخاطبانی داشتیم که از زمان دریافت سیمرغ، منتظر دیدن این فیلم بودند و این انتظار یک سالِ، می ‌توانست به ضرر فیلم تمام شود.

به طور میانگین هر ماه در یک جشنواره خارجی شرکت کرده‌ایم و جوایزی را به دست آوردیم که اخبار آن سبب می‌شود مردم بیش از پیش منتظر فیلم باشند با این اوصاف، باید بگویم «چندمتر مکعب عشق» اکران فوق‌العاده‌ای داشت چراکه ما فیلم بدون ستاره بودیم.

فیلمی که ستاره دارد ممکن است مردم به خاطره ستاره‌ها به پای دیدن آن اثر بنشینند اما در مورد «چندمتر مکعب عشق» مردم منتظر دیدن یک فیلم بودند نه دیدن ستاره‌ها.

محمودی با بیان اینکه فروش «چندمتر مکعب عشق» تاکنون نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان شده است، ارزیابی خود را از فیلم‌های جشنواره سی و سوم فیلم فجر شرح داد و گفت: تولیدات امسال که همگی محصول دولت جدید بودند تفاوت چندانی با دوره قبل نداشتند. درواقع رشد و یا نزول خاصی را در سطح کیفی این دوره از جشنواره ندیدم.

وی همچنین درباره فیلم محمد(ص) گفت: من این اثر را بسیار دوست داشتم و معتقدم مخاطب را نیز می‌تواند مخاطب خود همراه کند.
وی درباره‌ای سناریو این اثر اظهارنظر کرد و گفت: در آثار تاریخی و مذهبی نمی‌توان روی سناریو خیلی مانور داد و باید آنچه را اتفاق افتاده است عینا روایت کرد، به همین دلیل فکر می‌کنم مردم برای دیدن این اثر به سینما روند.

البته به نظرم زمان آن برای مخاطب عام کمی طولانی است و در تحمل آن‌ها نمی‌گنجد و شاید این نمایش‌های قبل از اکران عمومی ارزیابی در این زمینه باشد، چراکه بازخوردها کمک می‌کند که دست اندرکاران فیلم برای نحوه اکران آن برای مخاطب تصمیم گرفت.

وی همچین به تعادل خبر داد: احتمالا برای سال آینده فیلمی را تولید خواهیم کرد و نوشتن سناریو آن را در بهار سال آینده آغاز می‌کنیم.

فیلم «چند متر مکعب عشق» به کارگردانی جمشید محمودی از ۲۶ آذرماه بدون سرگروه اکران عمومی شد. این فیلم عاشقانه که داستان زندگی یک دختر افغان را با پسر ایرانی روایت می‌کند، به‌عنوان نماینده سینمای افغانستان در اسکار ۲۰۱۵ شرکت کرده است.

فیلم «چند متر مکعب عشق» در نوزدهمین جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی، پنجاهمین جشنواره فیلم شیکاگو آمریکا، شصت و سومین جشنواره فیلم مانهایم- هایدلبرگ آلمان، هجدهمین جشنواره فیلم تالین استونی، چهل و پنجمین جشنواره فیلم گوا هند، جشنواره فیلم فیلمکس توکیو ژاپن، بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی پالم اسپرینگز کالیفرنیا و یازدهمین جشنواره فیلم دبی حضور داشته است. «چند متر مکعب عشق» لوح سپاس و تندیس خلاقیت و استعداد درخشان هشتمین جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را دریافت کرد و در سه بخش بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه و لباس، بهترین مهندسی صدای این جشن، نامزد دریافت جایزه بود.

فیلم «چند متر مکعب عشق» در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. این فیلم در بخش نگاه نو موفق به دریافت دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم اولی و بهترین کارگردانی را دریافت کرد. همچنین در بخش سودای سیمرغ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدا و بهترین طراحی صحنه و لباس شد. «چند متر مکعب عشق» پدیده سی و دومین جشنواره فجر لقب گرفت.
کد مطلب : ۲۸۶۱۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.