۴
کارگردان «خانه پدری» در گفتگو با «تعادل»؛

در تلاش‌ام پس از چهار سال فیلم بسازم/ مجبور به پنهان کردن دغدغه این روزهایم هستم!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
در تلاش‌ام پس از چهار سال فیلم بسازم/ مجبور به پنهان کردن دغدغه این روزهایم هستم!
«کیانوش عیاری» نویسنده و کارگردان، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «تعادل» با بیان اینکه در تلاش برای کلید زدن اثری جدید در سال ۹۴ است، گفت: گوشش می‌کنم بعد از چهار سال و اندی فیلم بسازم.

وی در پاسخ به این سوال که این روزها چه چیزی بیش از همه ذهن شما را به خود جلب کرده است؟ گفت: این سوال شما دقیقا آن‌چیزی ست که من در حال پنهان کرن آن هستم! به یک دلایل خاصی ناچار هستم حرفی درباره آن نگویم!

کارگردان «روزگار قریب» با ابراز امیدواری از این که ساخته بعدی‌اش رنگ پرده را به خود ببیند، به اکران نوروزی و شیوه انتخاب فیلم‌ها برای نمایش اشاره کرد و گفت: بهتر است اکران‌های نوروزی با حال و هوای مردم همخوانی داشته باشند. الزاما نباید به سراغ فیلم‌های کمدی برویم، کافی ست آثار گیرایی لازم را در این ایام داشته باشند.

کیانوش عیاری‌ سال ۱۳۳۰ در اهواز متولد شد، وی تا به حال برنده دو لوح زرین و یک سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده ‌است. از مشخصه‌های بارز فیلم‌های عیاری سبک واقع گرایانه منحصر به فردش و پرداختن به موضوعات بکر همچون پیوند قلب در فیلم «بودن با نبودن» می‌توان نام برد. وی فعالیت سینمایی را با ساخت فیلم‌های کوتاه در سینمای آزاد اهواز آغاز کرد. عیاری سینمای حرفه‌ای را با نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم «تنوره دیو» تجربه کرد و برای فیلم آبادانی‌ها در سال ۱۹۹۴ برنده جایزه پلنگ نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم لوکارنو شد.

شاخ گاو، خانه به خانه، بودن یا نبودن، سفره ایرانی، بیدار شو آرزو، خانه پدری، سریال تلویزیونی، هزاران چشم، روزگار قریب و... برخی از آثاری هستند که در کارنامه هنری عیاری ثبت شده‌اند.
کد مطلب : ۳۱۰۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.