۰

زلاتان: کاری کردم که حرفشان را پس بگیرند

تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۵۵
به گزارش عصر تعادل، تیری آنری، کارشناس شبکه اسکای اسپورتس، طی مصاحبه‌ای مفصل با زلاتان ابراهیموویچ که امروز بهترین بازیکن ماه دسامبر لیگ جزیره نیز انتخاب شد، سوالات مختلفی از وی پررسیده است که با پاسخ‌های جذاب این ستاره سوئدی همراه شده است.
 
مدتی هست که در لیگ برتر حضور داری و سال‌ها در بهترین لیگ‌های دنیا حضور داشتی. به نظرت بزرگ‌ترین تفاوت لیگ برتر با دیگر لیگ‌های دنیا در چیست؟
 
به نظرم ریتم و سرعت بازی خیلی بالاست. پیش از اینکه به اینجا بیایم این مسئله را می‌دانستم و برخی از بازیکنانی که با آن‌ها بازی کرده بودم هم در این باره به من هشدار داده بودند. اگر نتوانید با این ریتم انتطباق پیدا کنید، حتی اگر بازیکنی در سطح جهانی باشید، بازهم قطعا به مشکل برخواهید خورد. وقتی که بتوانید با این مسئله کنار بیاید، آنگاه شرایط آسان خواهد بود. من از جو استادیوم‌ها خوشم می‌آید. کیفیت زمین‌های اینجا خیلی خوب است. من از حضور در این لیگ لذت می‌برم و امیدوارم بتوانم با فوتبالم، چیزی به فوتبال انگلیس اضافه کنم.
 
زلاتان: کاری کردم که حرفشان را پس بگیرند
 
 تو در شهرهای بزرگی بازی کرده‌ای. نظرت راجع به منچستر چیست؟
 
منچستر شهر خوبیست. من آنچه که لازم دارم را در اختیار دارم و خانواده‌ام اینجا خوشحال هستند. بستگی دارد چه انتظاراتی داشته باشید. من نیاز به تمرین دارم و اینکه بدانم خانواده‌ام خوشحال هستند؛ چرا که اگر از خوشحالی آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشم، روی مسئله اصلی که فوتبال باشد تمرکز خواهم کرد. من آدمی نیستم که علاقه به رفتن به بخش تاریخی یا فلسفی شهر دارد. خیلی‌ها از این بابت ناامید هستند چرا که انتظار دارند اتفاقات حاشیه‌دار بیشتری در زندگی من باشد. اما من چنین آدمی نیستم؛ من مرد خانواده هستم.
 
چرا منچستر؟ چرا حالا به لیگ برتر آمدی؟ مطمئنم پیش از این نیز فرصت حضور در اینجا را داشته‌ای.
 
 سال‌ها کارشناسان در مورد اینکه من هرگز در لیگ برتر موفق نخواهم بود حرف می‌زدند. من تجربه حضور در لیگ‌های مختلف را داشتم و درست زمانی که فکر می‌کردند حضور در اینجا و موفقیت برایم بسیار سخت است، تصمیم گرفتم به اینجا بیایم. اگر کسی در شرایط من بود، تصمیم می‌گرفت مسیر آسان را انتخاب کند. مثلا به چین برود و پول هنگفتی کسب کند. اما من یک چالش جدید را انتخاب کردم. به همین خاطر یونایتد را انتخاب کردم، چرا که در چندسال اخیر، آن‌ها شرایط خوبی نداشته‌اند. اگر بتوانم آن‌ها را به جایگاه واقعی‌شان بازگردانم، خیلی خوشحال خواهم بود. من از کارهای آسان خوشم نمی‌آید. همیشه من سخت‌تر از بقیه تلاش کرده‌ام. مردم می‌گفتند در سن ۳۵ سالگی، موفقیتم در این لیگ غیرممکن است اما من کارم را انجام می‌دهم. این چیزی است که ۱۵ سال است درحال انجامش هستم. تنها چیز جدید، پیراهن تازه و لیگ جدید است. این چیزی است که کارشناسان درک نمی‌کنند اما من کاری می‌کنم که متوجه شوند.
 
زلاتان: کاری کردم که حرفشان را پس بگیرند
کد مطلب : ۱۰۶۶۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.