۰

اردوغان: ما سنگین ترین بار جنگ در سوریه را محتمل شدیم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۵۱
به گزارش عصر تعادل، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که در جریان سفر به سه کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس در قطر به سر می برد، روز چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با روزنامه العرب قطر مدعی شد: ترکیه سنگین ترین بار جنگ سوریه را محتمل شده است.

اردوغان در آخرین روز سفر چهار روزه به سه کشور عربی و در جریان این مصاحبه افزود: سه نکته مهم در رابطه با موضوع بحران سوریه وجود دارد که حضور نیروهای نظامی روسیه از دسامبر 2015 در سوریه، نفوذ ایران بر شبه نظامیان شیعه و مرز مشترک طولانی ترکیه با سوریه از آن جمله است و بر این اساس، ترکیه حدود سه میلیون نفر از شهروندان جنگ زده و پناهجوی سوری را میزبانی کرده و سنگین ترین بار را در این زمینه متحمل شده است.

وی بیان کرد: نقش سه کشور ایران، ترکیه و روسیه در دستیابی به یک راه حل در سوریه بسیار مهم است و صلح در سوریه نخست برای این کشور و بعد از آن برای این سه کشور نیز بسیار اهمیت دارد.

وی آتش بس در حلب و مذاکرات آستانه را گام های مهمی در حل بحران سوریه خواند و گفت: در آنسوی این وضعیت تاریک، روشنایی دیده می شود و نباید اجازه دهیم که این روشنایی و امید از بین برود.

وی اضافه کرد: مذاکرات 20 فوریه در ژنو نیز از این حیث بسیار اهمیت دارد.

اردوغان همچنین گفت: کشورهای دیگر منطقه مانند عربستان سعودی و قطر نیز می توانند در این امر نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیشب در سومین روز از سفر چهار روزه خود به سه کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس و در آخرین مقصد این سفر رسمی، در راس هیاتی بلندپایه برای دیدار با مقامات قطری وارد دوحه پایتخت این کشور شد و با شیخ تمیم بن حامد الثانی امیر قطر دیدار کرد.

اردوغان در این سفر به همراه همسرش امینه اردوغان، ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد ارتش، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه، نهاد زیبکچی وزیر اقتصاد و تعداد دیگری از دولتمردان ترکیه به دوحه سفر کرده است.
کد مطلب : ۱۱۳۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.