۰

​یحی آل اسحاق خبر رادیو فردا را تکذیب کرد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
​یحی آل اسحاق خبر رادیو فردا را تکذیب کرد
یحی آل اسحاق، رییس پیشین اتاق بازرگانی تهران  و  وزیر بازرگانی دولت سازندگی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی عصرتعادل، با تکذیب خبر منتشر شده در رایو فردا، این رسانه را یک دروغ گو دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در طول چندین سالی که از انقلاب می گذردتوانسته نقاط بسیاری مثبتی را در تمام حوزه ها به دست آورد،نباید موفقیت های کشور را در زمینه های مختلف نادیده گرفت چرا که کشور را با گذشته نمی توان مقایسه کرد و پیشرفت بسیار مطلوبی را در پرونده خود به ثبت رسانده است.
وی افزود: بعد از جنگی که در آن هشت درگیر بودیم، هزار میلیارد دلار خسارت جنگی داشته ایم و از طرفی هم پس از انقلاب به موضوعات بهداشتی و رفاهی کشور توجه شده است.
وی ادامه داد: جمله ای که گفته شده و رادیو فردا به آن استناد کرده است این است که در آمد سرانه امروز کشور نسبت به سال 55  هفتاد درصد است، این بدان معنا است که در آن زمان جمعیت ما 40 میلیون بوده و امروز تبدیل به 80 میلیون شده است، این گونه نبوده که در آمدی نباشد اما جمعیت ما دوبرابر شده است، ما  انتظار دارشتیم که تولید بیشتر و بالاتر رود اما محدودیتهای جنگ و تمام بدخواهی های دشمنان سبب شده تا بیشتر از این نتوانیم تولید داشته باشیم.
 آل اسحاق گفت: تمام تحرکات دشمن بر این مبنا است تا نگذارد ما کوچکترین حرکت و پیشرفتی داشته باشیم.
وی عنوان کرد: مساله متوسط ها یکی از مشکلات اصلی جامعه کنونی ما است، ما بیکار داریم و معیشت مردم مشکل دارد، در حقیقت متوسط های جامعه به دو بخش مصرف کننده و تولید کننده تقسیم می شوند و واحدهای تولیدی متوسط ما بزرگترین مشکلات را دارند، از نظر تسهیلات بانکی، عدم فروش محصولات و ... را دارند این در حالی است که 50درصد از اشتغال را تشکیل می دهند.
وی گفت: مشکلات بخشی از مردم جامعه این است که در آمد آنها با هزینه برابری ندارد، متوسطان و ضعیفان جامعه نوع هزینه هایشان با عامه جامعه فرق میکند و برخی از هزینه های آن ها گران شده است به طور مثال قسمتی از در آمدهایشان برای آموزش، مسکن و .. هزینه می شود.
یحی آل اسحاق گفت: متوسط های جامعه ما چه در قالب تولید و چه مصرف کننده مشکلاتشان از عامه مردم بیشتر است، این بدان سبب بود تا مسئولان برنامه ریزی درست تری داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: نقاط مثبت کشور قابل توصیف نیست، در حوزه امنیت، سدسازی، پالایشگاه ها، پتروشیمی و ... با پیش از انقلاب قابل قیاس نیست و پیشرفت های خوبی داشته ایم، دشمنان ما می خواهند عملکرد ما را در حوزه اقتصاد ضعیف جلوه دهند و  به نظام نسبت دهند،اگر ضعفی هم وجود داشته باشد مربوط به افراد است، نظام همان نظامی است که در گذشته بوده است.
کد مطلب : ۱۱۹۵۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.