۰

پسر جوان با اصابت چاقو در چشمش جان باخت

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۲
به گزارش عصرتعادل،خانواده پسر جوانی که با اصابت چاقو در چشم چپش جان خود را از دست داد و قاتلش شناسایی نشد، از بیت‌المال درخواست دیه کردند.
 
 
ششم خردادماه سال ٨٣ فردی با پلیس ١١٠ تماس گرفت و گفت چند مرد موتورسوار در ١٠متری خیابان گلکار در محله نواب با چاقو پسر جوانی را زخمی کرده‌اند. مأموران با شنیدن این خبر به محل حادثه رفتند و پس از تحقیقات اولیه متوجه شدند مضروب پسر ١٩ساله‌ای به نام حمید است که ضارب تیغه خنجر را درون چشم چپ او تا دسته فرو کرده‌ و از محل متواری شده ‌است. حمید نیز به‌سرعت به بیمارستان انتقال داده‌ شد، اما پزشکان نتوانستند او را نجات دهند و او جان خود را از دست داد. پزشکی‌قانونی نیز علت مرگ را شکستگی جمجمه و آسیب به مغز بر اثر اصابت جسم نوک‌‌تیز به حفره چشم تشخیص داد.
 
 
یکی از شاهدان به مأموران گفت: ساعت پنج بعدازظهر حمید در حال نصب کولر مغازه بود که چهار مرد موتورسوار او را صدا کردند و یکی از آنها حمید را با چاقو زد و از محل فرار کردند، اما فاصله من با آنها زیاد بود و نتوانستم چهره ضارب را شناسایی کنم. به‌این‌ترتیب مأموران کار خود را برای شناسایی قاتل آغاز کردند. آنها در ادامه تحقیقات متوجه شدند حمید روز قبل از حادثه با مردی به نام مهران درگیر شده و او با شمشیر به طرف حمید حمله کرده ‌است. با توجه به این اطلاعات، مأموران مهران را مورد بازجویی قرار دادند. او به مأموران گفت: چند ماه بود که حمید برای خواهرزاده‌های من ایجاد مزاحمت می‌کرد.
 
 
او در ادامه به مأموران گفت: روز قبل از حادثه هنگامی که از محل کار به خانه می‌آمدم، حمید با چند نفر از دوستانش به طرف من حمله کردند. ترسیده بودم. برای دفاع از خودم و خواهرزاده‌هایم به داخل منزل رفتم و شمشیر تزيینی‌ای را که به دیوار بود برداشتم تا آنها را بترسانم. تعداد آنها زیاد بود و من نمی‌توانستم کاری انجام دهم. همان هنگام موتورسوار غریبه‌ای به طرف من آمد و من را از محل فراری داد. آن شب با خواهرم به اداره پلیس رفتیم تا از او شکایت کنیم، اما مأموران به ما گفتند فردا صبح مراجعه کنید. فردای آن روز با ترس به محل کارم مراجعه کردم. روز بعد از حادثه نیز چند نفر از دوستان حمید به در منزل ما آمدند.
 
من نیز با پلیس تماس گرفتم. زمانی که مأموران در محل حاضر شدند، یکی از دوستان حمید به مأموران گفت من دوستشان را به قتل رسانده‌ام، درحالی‌که من از مرگ او خبر نداشتم و نمی‌دانم چه کسی او را به قتل رسانده ‌است. من با حمید مشکل داشتم، اما او را به قتل نرساندم. مأموران در ادامه تحقیقات متوجه شدند مهران در قتل این پسر ١٩ساله نقشی نداشته، برای همین تحقیقات خود را در این زمینه ادامه دادند، اما در نهایت اقدامات آنها منجر به شناسایی متهم نشد.
 
 
به‌این‌ترتیب با گذشت ١٣ سال از این ماجرا و با پیدانشدن قاتل پسر ١٩ساله، اولیای‌دم او از دادگاه تقاضای درخواست دیه از بیت‌المال را کردند و پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی ارسال شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان خواسته اولیای‌دم و نظر دادستانی را قرائت کرد، سپس اولیای‌دم در جایگاه حاضر شدند و درخواست خود را مطرح کردند.
 
آنها گفتند سال‌های زیادی از این حادثه گذشته است و ما هم منتظر بودیم تا قاتل فرزندمان شناسایی شود، اما هنوز سرنخی به دست نیامده است و چند نفری که به آنها مظنون بودیم هم تبرئه شدند و مدرکی علیه کسی به دست نیامد. ضمن اینکه نمی‌دانیم چه کسی تا این حد با فرزندمان دشمنی داشته که او را به قتل برساند. حالا هم همچنان منتظر این هستیم که قاتل فرزندمان دستگیر شود و درخواست رسیدگی به این مسئله را داریم، اما درخواست دیه از بیت‌المال را هم داریم. با پایان سخنان اولیای‌دم، رئیس دادگاه پایان جلسه را اعلام کرد و قضات برای تصمیم‌گیری دراین‌باره وارد شور شدند و رأی به پرداخت دیه یک انسان کامل از بیت‌المال را دادند.
کد مطلب : ۱۲۹۵۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.