۰

تقویت سازه پل تقاطع بزرگراه‌های همت و کردستان

تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۱
به گزارش عصر تعادل، مجموعه اقدامات مربوط به مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و کردستان، ظرف یک ماه آینده به اتمام می رسد.

مهندس مهدی پورشاسب مدیر گروه تعمیر و مقاوم‌سازی پل‌های شهر تهران ضمن اعلام پیشرفت 95 درصدی عملیات مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه‌های شهید همت و کردستان، از تکمیل این پروژه در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: افزایش ابعاد فونداسیون پل از طریق اجرای عملیات حفاری، کاشت آرماتور و بتن‌ریزی، اتصال تک ستون‌ها به یکدیگر از طریق دیوارهای برشی و تقویت صندوقه‌های بتنی به واسطه کاشت آرماتور و اجرای بتن با مقاومت بالا، تقویت ستون ها با استفاده از بتن خودمتراکم، اجرای کلیدهای برشی در طرفین عرشه پل و تقویت دیواره های برشی داخل صندوقه های بتنی عرشه، بخشی از اقداماتی است که به منظور اطمینان بیشتر از عملکرد لرزه ای پل تقاطع بزرگراه های شهید همت و کردستان انجام شده است.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران،  وی تعویض نئوپرن های پل با نئوپرن‌هایی با ظرفیت باربری و جابجایی بالاتر و همچنین تقویت زیرسری های عرشه در محل اتصال به ستون ها را از اقدامات در حال اجرا به منظور مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای این پل سواره رو ذکر و اضافه کرد: متعاقب اتمام بخش مقاوم‌سازی پل، تعمیرات تخصصی پل تقاطع همت- کردستان شامل بهسازی درزهای انبساط، ترمیم پیاده روها و تعویض روکش آسفالت در دستور کار قرار می‌گیرد.
کد مطلب : ۱۳۰۲۳۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.