۰

شمارش معکوس برای انهدام MSN

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۱
به گزاش عصر تعادل، به نظر می‎رسد نیمار به پاری‌سن ژرمن بسیار نزدیک شده است و گفته می‎شود خبر رسمی انتقالش تا چند روز آینده منتشر می‎شود. اما بارسلونا همیشه لیونل مسی را دارد و تا زمانی که ستاره آرژانتینی در اوج  باشد  کاتالان‌ها می‎توانند با همه رقابت کنند.

همه در بارسلونا می‎خواهند نیمار بماند. این بازیکن 25 ساله دوست بسیاری از بازیکنان ترکیب تیم است و البته یکی از 3 فوتبالیست برتر دنیا که می‎توان به او اشاره کرد. اما اگر هم برود نباید بارسایی‎ها ناراحت باشند.

در ال‎کلاسیکو میامی نیمار در ترکیب اصلی بارسلونا بود و مقابل رئال مادرید بازی کرد. در آن بازی هم او فرم ایده‎آلی داشت، درست مانند دیگر بازی‌های تور امریکا. او در صحنه گل ایوان راکیتیچ توپ را برای او مهیا کرد و گل برتری پیکه هم با پاس او زده شد. همچنین چندین بار هم تیمش را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد.

هرچند این مسی بود که بیشتر از همه به چشم می‎آمد. برنده 5 توپ طلا اولین گل بارسا را خیلی سریع زد و تیمش را پیش انداخت و در طول بازی بارها پاس‎های عالی برای هم‎تیمی‎هایش ارسال کرد. نیمار هم بسیاری از پاس‎های او را هدر داد. البته که هیچ یک از این‎ها اهمیتی نداشت، چون هنوز هم پیش‎فصل است.

چیزی که اهمیت دارد دیدار بعدی دو تیم مقابل یکدیگر است، سوپرکاپ اسپانیا که فقط چند هفته تا شروع آن فاصله مانده است و ممکن است تا آن زمان نیمار از تیم رفته باشد. در واقع کلاسیکو روز شنبه در میامی شاید آخرین بازی باشد که مثلث هجومی بارسا، MSN، که به گفته لوئیز انریکه بهترین سه‌گانه دنیا هستند، در کنار هم بازی کرده‌‎اند.

سوارس گفته:«اگر او برود واقعا بدشانسی است. اگر برود هم علاقه ما به او کم نمی‏شود. همه ما دوست داریم او بماند. او یکی از 3 بازیکن برتر دنیاست و نیاز داریم که از بازی او استفاده کنیم و لذت ببریم».

اما این هم درست است که با وجود همه درخشش‎هایی که مهاجمان سه‌گانه بارسلونا داشتند، تعادل تیم بارها از بین رفته است، مخصوصا در میانه زمین که تا قبل از آمدن بازیکن برزیلی در سال 2013 بارسلونا در آن قسمت فوق‌العاده بود.

قیمت 222 میلیون یورویی (به اضافه احتمال آمدن یک بازیکن از پاری سن ژرمن) به بارسا این اجازه را می‌‎دهد که نگرانی‌ها و نقاط ضعفش را برطرف کند. ارنستو والورده از این فرصت به خوبی استفاده خواهد کرد. همچنین تیم می‎تواند با این مبلغ بازیکنان ذخیره مناسبی برای بازیکنان ترکیب اصلی به خدمت گیرد.

درست است که در دو ال‎کلاسیکو اخیر برگزار شده بارسلونا نتیجه بهتر گرفته و تیم برتر میدان بوده است، اما برتری ترکیب تیم زیدان بود که باعث شد فصل گذشته این تیم قهرمان لیگ و لیگ قهرمانان شود.

درست است که بارسا در کلاسیکو میامی بارسا تیم برتر میدان بود، اما برای این که بتواند به طور متداوم با تیم‎ها رقابت کند ترکیب تیمش باشد تقویت شود. اگر این تیم تقویت شود و مسی در اوج باشد، حتی بدون نیمار هم رسیدن به موفقیت برای این تیم بسیار محتمل است.

مسی همان کسی بود که رهبر بارسلونای گواردیولا در سال‎های طلایی بود. این اتفاق هم قبل از آمدن نیمار افتاده بود. البته که در چند فصل اخیر هم در کنار ستاره برزیلی عالی کار کرده است و باز هم می‎تواند به این موضوع ادامه دهد، اگر بازیکن سابق سانتوس در تیم بماند. اما اگر برود هم دوران بارسا تمام نمی‎شود.
کد مطلب : ۱۳۰۳۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.