۰

چه کسی مرد تایلندی را مجبور به روسری سر کردن کرد؟!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۱
به گزارش عصر تعادل، هنوز ماجرای حضور زنان در ورزشگاه ها حل نشده، مشکل دیگری در مسابقات ورزشی بروز کرده که اگر نگوییم در حد و قواره فاجعه است، کم از آن هم ندارد؛ فاجعه‌ای که آبروی کشورمان را نشانه رفته و یافتن مسبب آن، کمترین کاری ا‌ست که می‌توان انجام داد.

به فاصله دو سه روز از پایان مسابقات کبدی، که کشورمان میزبان آن بود، چند تصویر از این مسابقات منتشر شده که به شدت مورد توجه عموم قرار گرفته و بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته است؛ تصویری که از فرط عجیب بودن، باور پذیر به نظر نمی‌رسد؛ اما قابل انکار نیست.

ماجرا از این قرار است که عکس مردی در سالن مسابقات زنان منتشر شده که روسری بر سر کرده است؛ مردی که ظاهرا اهل آسیای شرقی است و آن گونه که تصاویر متعدد نشان می‌دهند، گاه با حوله و گاه با پارچه ای دیگر، سر خود را پوشانده تا احتمالا به این روش بتواند راه خود را به سالنی که مسابقات زنان در آن جریان دارد، باز کند.

اتفاقی که با عنوان «حضور مربی مرد تیم ملی کبدی زنان تایلند در سالن با روسری!» خبری شده و به فاصله کوتاهی، بازتاب وسیعی در شبکه های اجتماعی داشته است؛ خبر و تصاویری که به شدت باور ناپذیرند و اگر نبود اخبار باورناپذیری که در کشورمان رقم می‌خورند، کمتر کسی واقعی بودنشان را می‌پذیرفت.

چه کسی مرد تایلندی را مجبور به روسری سر کردن کرد؟!

ماجرایی عجیب که پس از به پا کردن سر و صدای زیاد، مسئولان فدراسیون کبدی را مجاب کرد ابتدا از درِ انکار وارد شده و تصاویر منتشر شده را ناشی از شیطنت یک عکاس بخوانند که در زمان برگزاری مسابقات شناسایی و از سالن اخراج شده و کمی بعد که متوجه شوند روسری سر کردن مربی یکی از تیم های حاضر در مسابقات را نمی‌توان با چنین داستان های عجیب و غریبی لاپوشانی کرد، از مردم عذرخواهی کنند.

عذرخواهی‌ که نشان می‌دهد تصاویر منتشره واقعی است نه محصول فوتوشاپ یا نتیجه شیطنت یک عکاس! تصاویری واقعی از مردی که سر خود را پوشانده تا بتواند به سالن مسابقات راه یافته و تیم تحت مربیگری خود را هدایت کند؛ مردی که بر اساس قوانین عجیب، از همراهی تیمش محروم است مگر اینکه زن‌پوش شود!

اتفاقی که نشان می‌دهد مسئولان ورزش کشورمان برای برگزاری مسابقات زنان، حتی یک چارچوب مشخص و معین ندارند که اگر داشتند، احتمالا تیم های زنانی که مربی مرد دارند، حاضر به شرکت در مسابقات در کشورمان نمی‌شدند و چنین فجایعی رقم نمی‌خورد؛ فاجعه‌ای که خدا می‌داند چه تبعاتی برای کشورمان به دنبال خواهد داشت.

این در حالی است که حضور این مرد در سالن مسابقات بانوان، نشان دهنده نقص های بزرگ تری است. از جمله مشخص نبودن تکلیف برگزار کنندگان مسابقات در کشورمان با خودشان؛ مسئولانی که از یک سو برای بانوان ایرانی لباس های ویژه و مورد تأیید تدارک دیده و با این البسه ایشان را روانه مسابقه بین المللی می‌کنند؛ اما باز نگران حضور مردان در سالن مسابقات در کشورمان هستند.

نگرانی که ظاهرا به مردان دیگر کشورها نیز تعمیم یافته تا جایی که منجر به کشف راهکارهای جدید شده است؛ راهکاری از جنس روسری کردن بر سر مردان که جا دارد کاشف و ارائه دهنده آن به مربی تایلندی را شناسایی کرد و چگونگی رسیدنش به این ایده عجیب را از وی پرسید؛ ایده ای که سرافکندگی بسیاری از هموطنانمان را به دنبال داشته است.

موضوعی که علاوه بر اثبات شکننده بودن قوانین و مقررات وضع شده در این خصوص در کشورمان، می‌تواند حیثیت کشورمان را در مجامع جهانی تحت الشعاع قرار داده و از این روی باید به دقت پیگیری شود.
کد مطلب : ۱۳۷۲۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.