۰

وزیر بهداشت: بیشتر از ۵۰ درصد ایرانی‌ها به دلیل سکته‌ می‌میرند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
وزیر بهداشت: بیشتر از ۵۰ درصد ایرانی‌ها به دلیل سکته‌ می‌میرند
به گزارش خبرگزاری عصر تعادل و به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم معرفی دو داروی جدید درمان هپاتیت C و پیشگیری از سکته های قلبی و عروقی با تاکید بر این که داروی پلی پیل با خاصیت ضد انعقاد خون و کاهنده فشار و چربی خون، باید در افراد بالای ۴۰ سال مصرف شود، افزود: این دارو ترکیبی از چند دارو است که از بروز سکته های قلبی و مغزی نیز پیشگیری می کند و از آنجا که در کشور ما بیش از ۵۰ درصد علت مرگ ایرانیان را سکته های قلبی و مغزی تشکیل می دهد بهتر است که افراد آن را مصرف کنند.
دکتر هاشمی با اشاره به داروی سووداک با خاصیت درمان هپاتیت c، افزود: این دارو برای درمان هپاتیت C است که این بیماری می تواند اثرات جدی به کبد وارد کند و موجب سرطان کبد شود.
وزیر بهداشت ضمن قدردانی از رییس پژوهشگاه کبد و گوارش و اساتید ارزشمند این پژوهشگاه و بنیاد برکت به دلیل حمایت هایشان در جهت تولید این دو محصول، گفت: از دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل وجود چنین مجموعه هایی در دل خود، تشکر می کنیم و مطمئنیم که در ماه های آینده شاهد رونمایی تعداد بیشتری از این نوع محصولات خواهیم بود.
دکتر هاشمی تاکید کرد: رونمایی از این نوع داروها، نمایشی نیست و در بازار حضور خواهند یافت و جامعه پزشکی و جامعه پزشکی بین‌المللی نیز حتما این داروها را نسخه خواهند کرد و مردم چه در کشور و چه در خارج از مرزهای ایران نیز به این داروهای تولید داخل اعتماد خواهند کرد.
وزیر بهداشت افزود: این دو دارو در حال حاضر در بازار عرضه شده است و داروی سووداک با قیمتی کمتر از ۱۰ درصد قیمت بین المللی موجود است ولی اثربخشی آن به دلیل این که ترکیبی از دو داروی امریکایی و اروپایی است، بیشتر است.
دکتر هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد بیمه ها بتوانند به نحوی تقویت شوند که از این دو دارو و مردم حمایت کنند تا مردم هزینه کمتری را برای تهیه آنها متحمل شوند.
کد مطلب : ۱۳۷۵۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.