۰

حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی در حما و حلب

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۳
حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی در حما و حلب
ارتش و رسانه‌های رسمی سوریه می‌گویند به پایگاه‌های نظامی در حما و حلب «حمله موشکی شده‌است». رسانه‌های رسمی دمشق از مبدا «حملات» سخنی نگفته و آن‌ها را «موشک‌های دشمن» توصیف کرده‌اند. تلویزیون دولتی سوریه گفته است این «حملات» در ساعت ۱۰:۳۰ شب نهم اردیبهشت ماه صورت گرفته‌است. یک مقام ارتش سوریه گفته است «موشک‌های دشمن به پایگاه‌های نظامی در مناطق روستایی حما و حلب شلیک شده‌است».
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید «عناصر ایرانی» در دو پایگاه که هدف قرار گرفته‌اند حضور داشته‌اند. اما این سازمان می‌گوید هنوز اطلاعی در مورد مبدا حملات و تلفات احتمالی ندارد.
یک منبع مخالفان به خبرگزاری رویترز گفته یکی از نقاطی که هدف قرار گرفت از پایگاه های ارتش موسوم به "تیپ ۴۷" در نزدیکی شهر حما بود که عمدتا به عنوان یک مرکز جذب نیرو توسط شبه نظامیان شیعه مورد حمایت ایران شناخته می شود که در کنار نیروهای بشار اسد رئیس جمهور این کشور می جنگند.
براساس برخی گزارش ها نیروهای ایرانی هم در این پایگاه مستقر هستند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص می نویسد که که "براساس بعضی گزارش ها اسرائیل مسئول حمله (یکشنبه شب) است." دیدبان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا قرار دارد گفت که این حملات همچنین پایگاه های ارتش سوریه در اطراف فرودگاه نظامی نیرب را هدف گرفت که نزدیک فرودگاه بین المللی حلب است.
The Times of Israel
پیشتر در روز یکشنبه آویگدور لیبرمن وزیر دفاع رژیم صهیونیستی گفت که این کشور "آزادی عملیات" در سوریه را برای خود محفوظ می دارد.
براساس گزارش ها او در کنفرانس سالانه روزنامه "جروسلم پست" گفت: "ما قصد حمله به روسیه یا دخالت در امور داخلی سوریه را نداریم. اما اگر کسی فکر کند که می تواند موشک بیاندازد یا به اسرائیل حمله کند یا حتی هواپیماهای ما را (هدف بگیرد)، شک نکنید پاسخ می دهیم و با قدرت هم پاسخ می دهیم."
او مدعی شد اسرائیل با سه مشکل روبروست: "ایران، ایران، ایران".
کد مطلب : ۱۳۸۱۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.