۰

انفجار و برخورد شهاب‌سنگ به قائم‌شهر چقدر واقعیت دارد؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۱
8 و 30 دقیقه روز 7 تیرماه 1394 یک قطعه شهاب‌سنگ یک کیلوگرمی در شهر فامنین استان همدان به یک خانه برخورد کرد و پس از برخورد و آسیب رساندن جزئی به سقف یک منزل مسکونی، تکه تکه و در اثر سوختن، مقداری از آن به خاکستر تبدیل شد. تکه‌های این شهاب سنگ برای بررسی بیشتر به آزمایشگاهی در همدان ارسال شد.
صاحب این خانه در آن زمان اعلام کرد: حدود ساعت 8 صبح صدای مهیب افتادن شیئی را در پشت‌بام می‌شنود که بر اثر آن مقدار کمی از گچ سقف فرو می‌ریزد. وی همچنین می‌گوید: وقتی به آن دست زدم کمی داغ بود. این سنگ ایزوگام پشت‌بام را سوراخ کرد به سیمان رسید و تکه‌های کوچکی از آن هم به اطراف پخش شد. 
این خبر نمونه‌ای از برخورد شهاب‌سنگ به زمین بوده است؛ ولی این، تنها رویداد در این زمینه نبوده است. بلکه اخباری از برخورد شهاب سنگ در سایر شهرهای کشور منتشر شده است که از جمله آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
"دقایقی قبل برخورد چند شهاب‌سنگ به زمین در مناطقی در مرزهای سه استان قزوین، زنجان و همدان خساراتی به شهرهای بوئین‌زهرا، آوج و تاکستان زد".
"جسم نورانی در حدفاصل اشتهارد و نظرآباد در استان البرز سقوط کرد".

شهاب‌سنگ البرز
به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران شهاب‌سنگ‌ها در هر نقطه از کره زمین می‌توانند سقوط کنند، ولی در بسیاری از گزارش‌هایی که از سقوط شهاب سنگ‌ها در ایران منتشر می‌شود، آثاری از بقایای این برخورد مشاهده نمی‌شود. نمونه آن سقوط شهاب‌سنگ در قائم‌شهر است که تاکنون سنگ‌های آسمانی ناشی از این برخورد مشاهده نشده است.
کد مطلب : ۱۳۸۶۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.