۰

تکرار توهین به مقامات نتیجه گذشت یا بی‌تفاوتی؟

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
توهین‌کنندگان به مقامات کشور، چنان حاشیه امنی دارند که از پخش شدن فیلم و عکس‌شان در حال هتاکی به بزرگان، ابایی ندارند.
روز قدس امسال هم درست مثل روز قدس پارسال به جای شنیده شدن ندای وحدت، شاهد توهین به یکی از مقامات کشور و تسویه حساب‌های سیاسی بود. هتاکان، امسال علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی را هدف قرار دادند. تا جایی که مدیر مأخوذ به‌حیایی مثل صالحی هم از کوره در رفت و آن‌ها را بی‌ادب خواند.
اما چنین اقداماتی سابقه‌ای طولانی و تأسف‌بار دارد. فعالیت‌هایی که ابتدا جنبه عمومی داشت و به حمله به نشریات، سینماها و مراسم فرهنگی و هنری ختم می‌شد اما در دهه ۷۰ و به خصوص پس از روی کار آمدن دولت اصلاحات شدت بیشتری گرفت و به هتاکی و حتی ضرب و شتم مسئولینی دولتی گسترش یافت.
یادآوری برخی از این اتفاقات می‌تواند مسبوق به سابقه بودن آن را نشان دهد:
۱۳ شهریور ۱۳۷۷: ضرب و شتم عبدالله نوری معاون توسعه و امور اجتماعی رئیس‌جمهور و عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قبل از مراسم تشییع پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس در نماز جمعه تهران.
۲۵ دی ۱۳۷۷: سردادن شعار علیه آیت‌الله طاهری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، پرتاب سنگ و چوب و آهن به طرف جایگاه نماز جمعه و ممانعت از اقامه نماز جمعه روز قدس.
۱۹ بهمن ۱۳۷۷: برهم زدن مراسم سخنرانی عباس عبدی عضو شورای سردبیری روزنامه "صبح امروز" در شهر قم.
۲۰ بهمن ۱۳۷۷: اخلال در مراسم سخنرانی محسن آرمین سردبیر هفته‌نامه "عصر ما" در شهر قم.
۲۲ بهمن ۱۳۷۷: حمله به سخنرانی سید هادی خامنه‌ای، مشاور رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه "جهان اسلام" با سنگ، چوپ، میله، کفش، مهر نماز و... و مضروب کردن وی در شهر قم.
۱۵ خرداد ۱۳۸۵: اخلال در سخنرانی اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در حرم مطهر حضرت معصومه (س).
۲۸ تیر ۱۳۸۸: حمله به برخی چهره های اصلاح‌طلب در آخرین نماز جمعه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و هتک حرمت و مضروب کردن مهدی کروبی و عبدالله نوری تا جایی که عمامه این دو روحانی را از سرشان انداختند.
۱۴ خرداد ۱۳۸۹: بر هم زدن سخنرانی سید حسن خمینی با شعارهای "مرگ برمنافق" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" درست پس از سخنرانی طولانی‌مدت محمود احمدی نژاد که منجر به ناتمام ماندن سخنرانی یادگار امام در مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی شد.
۲۱ مرداد ۱۳۹۱: تشنج در سخنرانی علی‌اکبر ناطق‌نوری و توهین به وی در حرم امام رضا (ع) در مراسم شب قدر با شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه" و "خواص بی‌بصیرت نمی‌خواهیم" و پرتاب بطری آب‌معدنی به سمت ناطق‌نوری.
کد مطلب : ۱۳۹۵۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.