۰

فرمول کوبیدن و ساختن پلاسکوی جدید

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۶
مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید پلاسکو حاشیه‌های زیادی را به‌همراه داشت؛ از آغاز گودبرداری بدون مجوز تا شرایط واگذاری مجدد مغازه‌ها به کسبه. برخی می‌گویند نباید بگذاریم پلاسکو هم مانند گود کنار برج میلاد شود و از طرفی دیگر به‌نظر می‌رسد تنها راه‌حل بنیاد برای نگرفتن هزینه اضافی از کسبه همین است که ۵ طبقه منفی بسازد تا از فروش آن هزینه‌های اضافی را تامین کند.۵ طبقه اضافه می‌شود تا کسبه هزینه اضافی پرداخت نکنند
یکی از کسبه پلاسکو درباره فرمول دریافت مغازه‌ها از بنیاد به «خبرآنلاین» می‌گوید: «قسمت سالم پلاسکو که بازسازی می‌شود و مغازه‌ها سرجای فعلی‌شان قرار دارند و مشکلی به‌وجود نمی‌آید. برای قسمت تخریب شده هم قرار است طبق سندی که در استانداری تهران به امضای استاندار تهران، بنیاد مستضعفان، شهرداری، سازمان میراث و .. رسیده و شورای تامین این مجوز را گرفته، مغازه‌ها مثل قبل ساخته شوند و تمام اسنادی که کسبه در ارتباط با اجاره‌نامه قبلی با بنیاد داشته‌اند به همان شکل باشد و طبق همان متراژ، اجاره‌نامه و اولویت‌ها ساخته خواهد شد و بر اساس آن اجاره‌ها به ذی‌حقان واگذار می‌شود.»
او در ادامه درباره روند دریافت مغازه‌ها توسط کسبه می‌گوید: «در واقع قسمت سالم که نیمی از مغازه‌‌ها و حدود ۲۸۰ مغازه است توسط خود کسبه عملیات تعمیر و مقاوم‌سازی انجام می‌شود و بنیاد در این روند دخالتی نمی‌کند. قسمت تخریب‌شده را هم هم بنیاد ادعا کرده که می‌سازد و هزینه‌ای را هم که در ارتباط با ساخت اینجا متقبل شده از روی طبقات منفی می‌پردازند. به عبارتی دیگر ۵ طبقه زیرزمین ساخته می‌شود که بنیاد از فروش آنها هزینه ساخت برج را تهاتر می‌کند و کسبه تا جایی که امکان‌پذیر باشد نباید برای ساخت هزینه‌ای را پرداخت کنند.»
ساختمان جدید پلاسکو سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد
این کسبه در ادامه درباره تعداد طبقات ساحتمان جدید پلاسکو می‌گوید: «قسمت برج ۱۵ طبقه روی همکف است که با یک طبقه زیرزمین و همکف ۱۷ طبقه می‌شود. البته بنیاد ۴،۵ طبقه زیر طبقه منفی یک می‌سازد و از راه فروش سرقفلی آنها هزینه را تامین می‌کند. استاندار و آقای سعیدی‌کیا هم گفته‌اند که عید فطر ۹۹ ساختمان جدید پلاسکو را بهره‌برداری می‌کنیم.» او درباره مشکلاتی که با سازمان میراث داشتند نیز می‌گوید: «سازمان میراث نسبت به مجموعه ژاندارک مشکل داشت؛ زیرا ثبت شده و حریم آنها بود و نباید ارتفاعی روی آن ساخته می‌شد و حق هم با آنها بود. در قسمت ساخت برج هم از حریم ژاندارک خارج است و ارتفاع آن ربط
کد مطلب : ۱۳۹۷۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.