۰

از سوي محمود صادقي عنوان شد: ناگفته های دیگری از تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
گروه الف-ه املاکي را به‌جاي بدهي خود به بانک سرمايه واگذار کرده‌‌اند که چندين ميليارد بيش از ارزش واقعي آن محاسبه شده بود. در سه فقره ملک خيابان فرشته، لواسان و زاگرس اين تهاتر اتفاق افتاده است؛ به‌طوري‌که ارزش يک ملک در خيابان لواسان درحالی‌که ۲۶ میلیارد تومان قيمت داشته، ۹۶ میلیارد تومان محاسبه شده و ارزش ملک ديگري در همين منطقه در‌حالي‌که ۷۲ میلیارد تومان بوده، بیش از ۲۰۵ میلیارد تومان حساب شده است. يعني در همين مورد بيش از 221 ميليارد تومان از بدهي الف-ه به بانک سرمايه با ارزش ملکي تهاتر شده که اساسا در بازار ارزش خارجي نداشته است.
رمزگشايي از 3 عکس
  بامداد روز دوشنبه محمود صادقي در واکنش به دستگيري نادر فتوره‌چي در توييتر خود نوشت: «شايد باز بيتوته‌کنان خرده بگيرند که اين وقت شب در توييتر چکار مي‌کني؟! راستش از خبر بازداشت فتوره‌چي خواب از سرم پريده؛ دوباره به‌جاي فساد و فاسد افشاگر فساد را زندان کردند! اگر تا ظهر امروز شکايت از او را پس نگيرند، جزئيات پرونده صندوق ذخيره فرهنگيان را منتشر خواهم کرد». نادر فتوره‌چي، فعال شبکه‌هاي مجازي در پي شکايت م.الف، تهيه‌کننده سريال شهرزاد روز يکشنبه بازداشت شد. براي او قرار کفالت صادر شده بود اما به‌دليل عدم تأمين به زندان فشافويه منتقل شد. بسياري از کاربران توييتر از محمود صادقي انتقاد کردند که چرا انتشار و افشاي فساد را مشروط کرده، درحالي‌که از لحاظ جايگاه حقوقي‌ای که محمود صادقي در آن قرار دارد، بايد افشاي فساد را بي‌قيدوشرط در دستور کار خود قرار دهد. 

بالاخره ديروز ظهر محمود صادقي در صفحه توييتر خود تصاويري را منتشر کرد. گزارش تحقيق‌وتفحص از بانک سرمايه که قبلا در مجلس خوانده شده ‌بود و پرونده تخلفات به قوه‌قضائيه ارسال شده‌‌ بود، حالا بخشي از جزئيات اين گزارش توسط محمود صادقي منتشر شده است؛ البته تصاويري که به‌سختي از لابه‌لاي خط‌و‌خطوط و خوشه‌هاي آن مي‌توانيم رمزگشايي کنيم.
 
کد مطلب : ۱۴۲۰۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.