۰

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان: علت مرگ ۴ نفر در آتش سوزی‌های اخیر مریوان چه بود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
فریبا رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: آتش سوزی مریوان در نوع خود بزرگ‌ترین آتش‌سوزی در دهه اخیر بوده است و متاسفانه تعداد دو نفر از نیروهای جنگلبانی و دو نفر از فعالان محیط زیستی در این حادثه جان باختند.
او افزود: علت قربانی شدن این چهار نفر در آتش‌سوزی‌ها نتیجه استفاده از امکانات قدیمی و تکیه بر نیروی انسانی برای انجام اطفاء حریق بوده و این درحالی است که امروزه امکانات بسیاری همچون بالگرد آب پاش برای خاموش کردن آتش‌سوزی وجود دارد.
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کردستان با تاکید بر استفاده به موقع از بالگرد آب‌پاش تصریح کرد: با توجه به پیشرفت‌های اقتصادی جای سوال دارد که چرا هنوز دسترسی به بالگرد آب پاش به خصوص در مواقع طلایی حریق وجود ندارد که این امر می‌تواند نقش مهمی را در خاموش کردن آتش داشته باشد.
او عنوان کرد: نبود بودجه و امکانات در سازمان جنگل‌ها و مراتع باعث شده که بالگرد آب پاش در مراتعی که مالکیت آنها به دست این سازمان بوده است حضور نداشته باشد.
رضایی ادامه داد: در ساعات اولیه آتش سوزی از همه امکانات خود برای کمک به نیروهای منابع طبیعی حاضر در عرصه‌های گرفتار حریق استفاده کردیم و از نیروهای ارتش نیز برای همکاری در اطفاء حریق از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست دعوت شد.
او گفت: از همه امکانات غرب کشور برای اطفاء حریق مریوان استفاده کردیم و نیروهای سهیم در خاموش کردن آتش تا ساعات پایانی روز قبل درگیر اطفاء حریق به صورت کامل بوده‌اند.
پیگیر کنترل فاضلاب ورودی به سد قشلاق هستیم
مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان، با اشاره به پیگیری این سازمان برای کنترل فاضلاب روستاهای حاشیه سد قشلاق گفت: از سال ۹۲ پیگیر این کار بوده‌ایم عدم اتمام ساماندهی توسط آبفار که وظیفه ساماندهی فاضلاب روستایی را برعهده دارد قطعا ناشی از کمبود اعتبارات بوده است.
کد مطلب : ۱۴۲۲۸۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.