۰

اجیر مرد موادفروش برای قتل فجیع خواهر

تاریخ انتشار
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۵
ساعت 23:23 دوشنبه (26 شهریور جاری) مأموران کلانتری 179 خلیج‌فارس در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند دختر 36 ساله‌ای در اتاق پذیرایی یک خانه دو طبقه قدیمی در محدود استحفاظی این کلانتری به قتل رسیده است. دقایقی بعد از اعلام این خبر محسن مدیرروستا؛ بازپرس ویژه قتل پایتخت به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر شده و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.
تیم جنایی با حضور در محل جنایت با جسد مقتول در حالیکه طنابی با چند گره به گردنش پیچیده شده و یک نایلون روی سرش قرار گرفته بود، مواجه شدند، آثار خونریزی پای مقتول نشان داد متهم یا متهمان وی را از آشپزخانه به اتاق پذیرایی کشانده و در آنجا به قتل رسانده‌اند همچنین کارآگاهان با بررسی نحوه گره‌های زده شده طناب روی گردن مقتول این احتمال را دادند که جنایت توسط یک مرد انجام شده باشد.
کارآگاهان در بررسی لوازم آشپزخانه متوجه وسایل مصرف مواد مخدر نیز شدند که در آشپزخانه پهن شده بود.
برادر مقتول که در محل جنایت حضور داشت، در اظهارات اولیه به مأموران گفت: محل قتل، خانه پدری من است؛ پدر و مادرم سالها قبل فوت کردند و دو خواهر مجردم در اینجا سکونت داشتند؛ شب وقوع قتل، خواهرم با من تماس گرفت و گفت مریم (مقتول) در خانه را به رویش باز نمی‌کند و از من خواست خودم را به اینجا برسانم که من نیز به محل حادثه آمدم و زمانیکه با کلید در خانه را باز کردم با جسد بی‌جان خواهرم مواجه شدم.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات سراغ خواهر مقتول رفتند که وی در اظهاراتش به مأموران گفت: مریم از من خواست از خانه بیرون بروم، او می‌گفت مهمان در خانه دارد و زمانیکه قصد بازگشت به خانه را داشتم، مریم در را باز نمی‌کرد که با برادرم تماس گرفتم.
در ادامه رسیدگی به این جنایت و در بررسی تصاویر دوربینهای مداربسته محدوده جنایت، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر خواهر مقتول شدند که داخل کوچه با حالتی مضطرب در حال چرخیدن و پرسه‌زنی است.
بررسی دقیق‌تر تصاویر دوربینهای مداربسته نشان داد که حضور خواهر مقتول در کوچه محل سکونتشان حدود یک ساعت به طول انجامیده و پس از آن، در حالیکه مردی میانسال به وی مراجعه می‌کند از داخل کوچه خارج شده و پس از گذشت نزدیک به 15 دقیقه مجدداً به داخل کوچه آمده است.
خواهر مریم در ادامه تحقیقات چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خواهرم به خاطر میگرن، مواد مصرف می‌کرد، مرا اذیت کرده و کتک می‌زد، از من می‌خواست برایش مواد مخدر تهیه کنم و یک ماهی از کار بیکار شده بود، من نیز که از این وضعیت خسته شده بودم، روز قبل قتل، سراغ مرد میانسالی به نام شاپور رفتم که همسایه قدیمی ما بود و برای تهیه مواد به وی مراجعه می‌کردم، موضوع قتل خواهرم را با شاپور درمیان گذاشتم و او گفت در ازای دریافت پنج میلیون تومان، این کار را انجام می‌دهد اما در نهایت قرار شد سه میلیون و 500 هزار تومان پول دریافت کند.
وی افزود: شب حادثه زمانیکه مریم در آشپزخانه مشغول مصرف مواد بود، با شاهپور قرار گذاشته و در خانه را باز کردم، شاپور وارد خانه شد و من از خانه بیرون رفته و حدود یک ساعت سرکوچه منتظر ماندم، سپس به خانه بازگشتم و از شاپور پرسیدم چه شد که او گفت خواهرم را کشته، بعد از ترس اینکه شاپور مرا نکشد به او گفتم از خانه بیرون بیاید و در نهایت پول را به او دادم و شاپور رفت.
کارآگاهان پس از اظهارات خواهر مریم، سراغ شاپور رفته و در تاریخ 28 شهریور وی را بازداشت کردند.
شاپور پیش از ظهر امروز به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد اما قتل را به گردن خواهر مریم انداخت و گفت: روز قبل از حادثه خواهر مریم برای خرید شیره تریاک نزد من آمد، روز حادثه نیز از من خواست که نزد وی بروم و گفت با من کار دارد، زمانیکه نزد او رفتم، از من خواست خواهرش را بکشم و قرار شد پنج میلیون تومان بگیرم، در زمان حادثه، خواهر مریم در خانه را باز کرد، به اتاق رفتم و مخفی شدم و خواهرم مریم، مقتول را از آشپزخانه به اتاق پذیرایی کشاند که من از پشت دست مقتول را گرفتم و خواهر وی طناب دور گردنش انداخت، آن زمان از خانه خارج شدم و حدود ده دقیقه بعد به خانه بازگشتم و دیدم مریم کشته شده است، آخر کار نیز از خانه خارج شدم و پولی از خواهر مریم نگرفتم.
هر دو متهم پس از این اظهارات با دستور بازپرس امور جنایی تهران بازداشت شده و برای ادامه تحقیقات دراختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند.
 
کد مطلب : ۱۴۲۷۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.