۰

نامه صریح آیت‌الله مکارم به رییس قوه قضاییه: لطفا دستور دهید لیست کامل زندانیان مهریه را با ذکر سن و سال، همراه بیاورند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی که در واکنش به سخنان هفته قبل رییس قوه قضائیه نوشته شده به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم
جناب مستطاب آیت الله آملی لاریجانى
ریاست محترم قوه قضائیه (دامت برکاته)
با اهداء سلام و تحیت، معروض مى‌دارد:
بیانات جنابعالى را درباره مسائلى که اینجانب مطرح کرده بودم، خواندم. متأسفانه قانع کننده نبود و شاید توضیحات من براى آن چند مسأله کافى نبوده است.
بنابراین پیشنهاد مى‌کنم همان‌طور که خود شما هم اشاره کرده‌اید دادستان کل کشور و دو نفر از قضات عالى‌رتبه که سوابق حوزوى داشته باشند تشریف بیاورند تا آن چهار مسأله مهم درباره مهریه در محیط عالمانه و دور از عصبانیت حل و فصل شود و چنانچه آن چهار مسأله روشن شد، ان شاء الله به کار بسته شود و اگر بعضى از قوانین موجود با متون اسلامى سازگار نبود از طریق مجلس شوراى اسلامى اصلاح شود.
اینجانب براى قوه قضائیه و براى شخص جنابعالى قائل به احترام بوده و هستم و تضعیف این قوه را کار خلافی می شمرم. هدف اینجانب روشن ساختن قوانین مترقى اسلام و کمک به جمعى از گرفتاران مهریه است. لطفا دستور دهید لیست کامل زندانیان مهریه را با ذکر سن و سال، همراه بیاورند.
امیدوارم بتوانیم از این طریق کمکى به حل مشکلات جوانان که گرفتار مسأله مهریه هستند و در زندان‌ها به سر مى‌برند بنماییم.
همیشه در سایه لطف پروردگار موفق باشید.
 
کد مطلب : ۱۴۳۴۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.