۰

درخواست ترامپ از حيدر العبادي

تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۵
پایگاه آکسیوس در گزارشی نوشته است: دونالد ترامپ ظاهرا از این  ایده دست برداشته است. با این حال تاکنون فاش نشده بود که ترامپ دو بار نزد نخست وزیر عراق این ایده را مطرح کرده و  در ‌عین ‌حال فاش شده که در فرصت جداگانه در اتاق وضعیت کاخ سفید با تیم امنیت ملی خود این ایده را مطرح کرده است.
 آن طور که این پایگاه اینترنتی نوشته ماه مارس سال گذشته دونالد ترامپ در پایان نشستش با حیدر العبادی ، نخست وزیر عراق در کاخ سفید به این موضوع اشاره کرده است که آمریکا باید نفت عراق را به منظور باز پرداخت هزینه‌های جنگ در این کشور دریافت کند.
یک منبع حاضر در اتاق نشست به آکسیوس، گفت‌: این یک نشست کم سر و صدا بود و در پایان آن ترامپ لبخندی مغرورانه بر لب زده و خطاب به نخست وزیر عراق، گفت‌: ما قرار است درباره موضوع نفت چه کار کنیم؟
ترامپ در زمان کمپین انتخاباتی از این موضوع شکایت داشت که آمریکا تریلیون‌ها دلار در عراق خرج کرده و هزاران سرباز قربانی کرده ، اما در ازای آن چیزی دریافت نکرده است.
او اظهار تاسف کرد این‌ در حالی است که معمولا در هر جنگ غنایم به برنده تعلق دارد و بارها گفت‌ که آمریکا باید به ازای جبران هزینه‌های شدید جنگ در عراق  چاه‌های نفت این کشور را تصاحب می‌کرد.
 این‌ در حالی است که  چهره‌های امنیت ملی ارشد آمریکا نزد هر دو حزب این ایده ترامپ را محکوم کردند و آن را غیر عملی و خشم آور خواندند که در ‌عین ‌حال نقض قوانین بین‌الملل محسوب شده و به تبلیغات ضد آمریکایی دشمنان آمریکا کمک می‌کند.
در ادامه‌ نشست ماه مارس نخست وزیر عراق در پاسخ به صحبت ترامپ، گفت‌: منظور شما چیست؟ به گفته منبع حاضر در اتاق ترامپ گفت‌ خب ما خیلی کارها در عراق کرده‌ایم و تریلیون‌ها در آن جا خرج کردیم و افراد زیادی درباره نفت صحبت کردند.
 
کد مطلب : ۱۴۴۴۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.