۰

مسی توپ طلا را برد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۶
مسی توپ طلا را برد
به گزارش «عصر تعادل»، لیونل مسی دوشنبه شب در پاریس به عنوان برنده توپ طلا ۲۰۱۹ معرفی شد. مهاجم بارسلونا با پشت سر گذاشتن بازیکنانی همچون ویرجیل فان دایک، محمد صلاح و کریستیانو رونالدو برای ششمین بار این جایزه را کسب کرد.

ستاره آرژانتینی بارسلونا به نخستین بازیکنی تبدیل شد که شش بار توپ طلا را می‌برد. بر این اساس توانست از رونالدو پیشی بگیرد. ستاره پرتغالی پنج بار این عنوان را به دست آورده بود.

مسی آخرین بار در سال ۲۰۱۵ توپ را کسب کرده بود. رونالدو دو سال پیاپی این جایزه را به خود اختصاص داد و سال گذشته لوکا مودریچ برنده این عنوان شد.

پیش از این مسی توانسته بود در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ توپ طلا را به دست آورد.

توپ طلا بانوان هم به مگان رپینو رسید. کاپیتان تیم ملی آمریکا پیش از این جایزه The Best را کسب کرده بود. او در سال جاری به همراه تیم ملی کشورش قهرمان جهان شد.

در این مراسم آلیسون بکر توانست نخستین جایزه لو یاشین را به دست آورد. این عنوان به بهترین دروازه بان سال داده می‌شود. دروازه‌بان لیورپول علاوه بر قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به همراه تیم ملی برزیل فاتح کوپا آمه‌ریکا شد.

همچنین ماتیاس دی لیخت برنده جایزه کوپا (بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال) شد.
کد مطلب : ۱۴۵۶۱۳
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.