۱

واکنش یونسکو به تهدید ضدفرهنگی ترامپ

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۰
واکنش یونسکو به تهدید ضدفرهنگی ترامپ
به گزارش عصرتعادل، یونسکو در بیانیه خود آمریکا را به عنوان کشوری که پیمان‌های بین‌المللی مربوط به حراست از میراث بشری را امضا کرده، ملزم به عدم آسیب رسانی به ابنیه تاریخی عنوان کرده و گفته است: بر اساس دو کنوانسیون ۱۹۵۴ و ۱۹۷۲ که در کنگره آمریکا و مجلس ایران هم به تصویب رسیده، کشورهای عضو نباید اقداماتی انجام دهند که به میراث فرهنگی و طبیعی دیگر کشورهای عضو این کنوانسیون‌ها، آسیب وارد شود.

پیش از این ترامپ با انتشار توئیتی تهدید کرده بود که اگر ایران شهروندان یا اهداف نظامی آمریکا در خاورمیانه را هدف قرار دهد، آمریکا به اماکن فرهنگی ایران در سطح بسیار زیاد و مهم حمله خواهد کرد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به این توئیت ترامپ واکنش و هشدار داد که چنین حملاتی نقض آشکار قوانین بین المللی است.

دیده‌بان حقوق بشر نیز به اظهارات ترامپ واکنش نشان داده و گفته است که ترامپ به واسطه تهدید کردن برای هدف قراردادن اماکن فرهنگی در حال تهدید به انجام دادن جنایت جنگی است
کد مطلب : ۱۴۶۹۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}