۰

ارتش آمریکا گشت زنی علیه داعش در سوریه را متوقف کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۳
ارتش آمریکا گشت زنی علیه داعش در سوریه را متوقف کرد
فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد، نیروهای این کشور تمامی عملیات مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه علیه داعش در این کشور را متوقف کرده‌اند. پنتاگون نیز اعلام کرده بود که این عملیات ادامه دارد اما تعدادش کاهش می‌یابد.
"جو بوچینو"، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا گفته است: نیروهای دموکراتیک سوریه به گشت زنی و حفظ امنیت در اطراف اردوگاه‌های الهول و بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها ادامه می‌دهند. داعش همچنان یک تهدید برای امنیت و ثبات منطقه است. ما به تعهدات خود در شکست دائمی داعش پایبندیم و به دنبال از سرگیری عملیات علیه داعش در آینده‌ای نزدیک هستیم.
در این میان، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز به خبرنگاران گفته بود، وقتی عملیات ترکیه در شمال سوریه انجام می‌شود بر علمیات ضد داعش نیروهای دموکراتیک سوریه و آمریکا اثر می‌گذارد چون نیروهای کرد سوریه بر دفاع از خودشان در شمال سوریه متمرکز می‌شوند.
یکی از مقام‌های نظامی کرد نیز گفته که دیگر گشت‌های مشترک از امروز در منطقه مرزی آغاز می‌شود. آمریکا نیز اعلام کرد که این گشت زنی‌ها برای مقابله با داعش نیست.
این مقام کرد که خواست نامش فاش نشود همچنین ادامه داد، وضعیت آرام در سراسر مرز و پس از آن حکمفرما شده که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به خلوصی آکار، همتای ترکیه‌ای خود روز چهارشنبه اطلاع داد واشنگتن به شدت مخالف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه است.
ترکیه در روزهای اخیر چندین حمله هوایی علیه اهداف شبه نظامیان در شمال سوریه و عراق انجام داده که در واکنش به بمبگذاری مرگبار ۱۳ نوامبر ۲۰۲۲ در استانبول است که آنکارا، گروه‌های کرد را مقصر آن می‌داند.
در جریان این حملات هیچیک از پرسنل یا نیروهای آمریکایی هدف قرار نگرفتند. اما در ۲۶ نوامبر سال جاری میلادی، ارتش آمریکا اعلام کرد دو راکت نیروهای ائتلاف را در پایگاه‌هایشان در شمال شرق سوریه هدف قرار داده است.
کد مطلب : ۱۵۳۴۰۱
برچسب ها :
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}