۰

رهبر کره‌شمالی: کشور قوی، ارتش قوی می‌خواهد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۵
رهبر کره‌شمالی: کشور قوی، ارتش قوی می‌خواهد
کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی این اظهارات را در جمع فعالان حامی ارتش این کشور مطرح کرد.
کیم جونگ اون این افراد را میهن‌پرستانی دانست که «می‌دانند ایجاد یک ملت قدرتمند بدون قدرت دفاع ملی بالا، امکان‌پذیر نیست و حمایت از ارتش واضح‌ترین نمونه وطن‌پرستی است».
ناظران بر این باورند که این رفتار با کنش‌گران حامی ارتش با هدف جلب حمایت مردمی برای برنامه‌های توسعه نظامی است، آن هم در حالی که مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های جهانی و همه‌گیری کرونا، اقتصاد این کشور را دچار مشکل کرده است.
واحد موشکی جدید
در همین حال تصاویری که اخیراً از رژه کره شمالی منتشر شده نشان می‌دهند که پیونگ‌یانگ احتمالاً یک واحد نظامی جدید با محوریت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما تاسیس کرده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کره شمالی هفته گذشته در یک رژه نظامی چندین موشک بالستیک قاره‌پیما را به نمایش گذاشت که به نظر می‌رسد به هر کجای کره زمین که بخواهند، می‌رسند. تحلیلگران همچنین نسخه اولیه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای سوخت جامد را در میان موشک‌های به نمایش گذاشته شده، شناسایی گردند.
رویترز امروز (چهارشنبه) دریافت که در ویدیویی که رسانه‌های کره شمالی در ۹ فوریه از این رژه منتشر کردند، یک پرچم تازه بر روی پرتاب‌کننده موشک‌های قاره پیمای جدید دیده می‌شود. این بدین معناست که احتمالاً یک واحد تخصصی جدید برای کار با این موشک‌ها در ارتش کره شمالی تاسیس شده است.
بسیاری از واحد‌های تخصصی در کره شمالی پرچم مخصوص خود را دارند و «چو هان بوم» عضو ارشد یک اندیشکده در سئول گفت: این پرچم عملاً تایید می‌کند که یک واحد موشک بالستیک قاره‌پیما تشکیل شده و ممکن است خبر از آزمایش موشکی با سوخت جامد در آینده داشته باشد.
کد مطلب : ۱۵۷۱۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.
{ADVERTISE_DOC_LOCATION_13_BLOCK}