۲

اقدام‌عجیب دولت درتعطیلی جلسات 'کمیته هسته‌ای'

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
اقدام‌عجیب دولت درتعطیلی جلسات
یك منبع آگاه، از تعطیل شدن جلسات "کمیته هسته‌ای شورای عالی امنیت ملی" از سوی دولت خبر داد و گفت: دلایل این تصمیم عجیب دولت هنوز مشخص نشده است.

جلسات "کمیته هسته‌ای" در دولت های گذشته نیز به ریاست دبیر شورای عالی امنیت ملی و با حضور برخی وزرای ذیربط برگزار می شده است كه از مجلس، تنها علاء الدین بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی در این كمیته حضور داشت.

با روی كار آمدن دولت یازدهم،‌ جلسات این كمیته برای مدتی تعطیل شد و با از سرگیری دوباره این جلسات، دیگر عضوی از مجلس به این جلسات دعوت نشد. این اقدام دولت، انتقاد برخی نمایندگان مجلس را به همراه داشت؛ تا اینكه در سومین نشست مشترك دولت و مجلس، بروجردی رئیس كمیسیون امنیت ملی، نسبت به این موضوع انتقاد كرد؛ بعد از آن بود كه علی لاریجانی رئیس مجلس در همان جلسه اعلام كرد: «با آقای رئیس جمهور صحبت کردم و موافقت کردند که آقای بروجردی در این کمیته حضور داشته باشد.»

بر اساس آنچه كه رئیس كمیسیون امنیت ملی درباره این كمیته گفته است جلسات كمیته هسته ای شورا در زمان مذاكرات برگزار و بیشتر بحث های كارشناسی در این جلسات مطرح می شده است. همچنین نتایج مباحثی که در مذاکرات مطرح می‌شود در این کمیته اعلام و گام‌های بعدی که باید برداشته شود، مورد بحث قرار می‌گرفته است.

تصمیم‌گیری‌های هسته‌ای در چند حلقه در جمهوری اسلامی انجام می‌شود از حلقه‌های کارشناسی گرفته تا مدیریت‌های ارشد نظام که همیشه در ادوار گذشته و فعلی انجام می‌شده است، اما دولت مدتی است كه جلسات كمیته هسته ای كه بررسی كارشناسی مذاكرات را برعهده داشته را به دلایل نامعلومی تعطیل كرده است. در واقع تنها عضوی از مجلس (به جز رئیس مجلس كه در كمیته هسته ای سطح یك حضور دارد) كه شاید در جریان مذاكرات قرار داشت نیز از این پس همچون سایر نمایندگان در بی خبری محض از مذاكرات به سر می برد.
مرجع : جهان
کد مطلب : ۲۵۷۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.