۳
گزارش اختصاصی «تعادل»؛

چه کسانی امسال «یا مقلب‌القلوب و الابصار» نخواندند؟

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
چه کسانی امسال «یا مقلب‌القلوب و الابصار» نخواندند؟
اصطلاح «شتری است که دم خانه هرکسی می‌خوابد» را ممکن است روزانه بشنویم این اصطلاح برای اتفاقاتی که حتماً رخ می‌دهد به کار می‌رود و مرگ نیز یکی از این اتفاقات است، زندگی یعنی زندگی دنیوی با مرگ به پایان می‌رسد مرگ به همه مسئولیت‌ها، تلاش‌ها، آرزوها و هدف‌های دنیوی انسان پایان می‌بخشد سالی که گذشت با همه شیرینی‌هایش مسلماً تلخی‌هایی هم داشت.

بسیار تلخ است که ما شاهد مرگ عزیزان و یا کسانی که خدمات بزرگی را برای انقلاب اسلامی داشته‌اند باشیم یعنی شاهد جدا شدن برگ‌های زرینی باشیم که از درخت تنومند انقلاب جدا شدند.

ازجمله این برگ‌های زرین می‌توان به مرگ آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد که مرگش انقلابیون را داغ‌دار کرد و مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان می‌گویند: این عالم بزرگوار ازجمله‌ی نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب و از چهره‌های اثرگذار و یاران صمیمی نظام جمهوری اسلامی و از وفاداران غیور و صادق امام بزرگوار بود و در همه‌ی عرصه‌های مهم کشور در دوران انقلاب شجاعانه و با صراحت تمام نقش‌آفرینی کرد.

این عالم ربانی در ۲۹ مهرماه ۹۳ در سن ۸۳ سالگی براثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت.


یکی دیگر از یاران دیرینه انقلاب اسلامی که طی سال گذشته از جمع زمینیان خداحافظی کرد و به دیدار باقی شتافت آیت‌الله سید محمدباقر شیرازی مرجع تقلید شیعیان است که در سن ۸۵ سالگی و در ۲۴ اردیبهشت همزمان با سالروز ولادت امیر المومنین (ع) دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله شیرازی از چندی پیش در پی عارضه شکستگی کتف و عوارض داخلی باقیمانده ناشی از شکنجه‌های زندان رژیم بعث عراق در بیمارستان امام رضا (ع) تهران بستری‌شده بود.

آیت‌الله محمد محمدی گیلانی که از ۳۰ اردیبهشت‌ماه سال جاری به دلیل مشکل ریوی در بخش «آی.سی.یو» یکی از بیمارستان‌های تهران بستری‌شده بود ۱۸ تیرماه ۹۳ دارفانی را وداع گفت.

مقام معظم رهبری در پیامی تسلیت خود این‌چنین می‌فرمایند: خدمات این عالم بزرگوار در قوه‌ی قضائیه و حضور در مسئولیت‌های مهمی همچون شورای نگهبان و مجلس خبرگان و مجمع تشخیص، بر همگان آشکار است. پیش از آن نیز همراهی و وفاداری نسبت به امام بزرگوار از آغازین روزهای نهضت و پایداری صمیمانه در کنار ایشان، خصوصیت فراموش‌نشدنی این روحانی فاضل و برجسته است.

وی از مبارزان انقلاب اسلامی و از یاران نزدیک امام خمینی (ره) بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ریاست دادگاه انقلاب، دیوان عالی کشور، نماینده مردم تهران در سه دوره مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری و عضویت در فقهای شورای نگهبان را بر عهده داشته است.


آیت‌الله محمدحسین زرندی نماینده سابق ولی‌فقیه و امام‌جمعه پیشین و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری از دیگر شخصیت‌هایی بود که در خردادماه سال گذشته و در ۸۲ به علت عارضه قلبی چشم از جهان فروبست و به دیدار باقی شتافت.

رهبر فرزانه انقلاب طی پیامی ضمن تسلیت درگذشت این عالم بزرگ، می‌فرمایند: این روحانی بزرگوار دورانی طولانی پیش از انقلاب و نیز در دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن در خدمت نظام جمهوری اسلامی و اهداف عالیه اسلامی بوده و متحمل زحماتی در این مسیر نورانی شدند.

البته علاوه بر فقدان حضور این شخصیت‌های بزرگ برخی شخصیت‌های سیاسی نیز اعضای خانواده خود را از دست دادند.

سیده فاطمه قادری، مادر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق کشورمان، روز چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه دارفانی را وداع گفت.

احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم پس از وداع با مادرش دریکی از بیمارستان‌های تهران برای حضور در راهپیمایی عظیم و دشمن‌شکن ۲۲ بهمن عازم خیابان آزادی شد.

مقام معظم رهبری، سران قوا و مسئولین لشکری و کشوری طی پیام‌های جداگانه به احمدی‌نژاد تسلیت گفتند.

صدیقه امانی والده "اسدالله بادامچیان" نایب‌رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ۲۴ فروردین ۹۳ درگذشت.

آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز نیز برادر خود را در سال گذشته از دست داد.
کد مطلب : ۳۲۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.