۰

سه فیلم کوتاه در کافه «نزدیک تئاتر»

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰
سه فیلم کوتاه در کافه «نزدیک تئاتر»
سه فیلم کوتاه «برداشت»، «فرشته‌ من» و «حرف» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی احمدرضا حجارزاده روز جمعه ۲۱ فروردین‌ماه از ساعت ۱۷ در کافه «نزدیک تئاتر» برای علاقه‌مندانِ فیلم‌های کوتاه به نمایش درمی‌آیند.

حجارزاده این سه فیلم را طی سال‌های ۸۸ تا ۸۹ ساخته است. فیلم «برداشت» اثری نیمه‌مستند، بی‌کلام و موسیقی‌محور با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه است. داستان فیلم به پسر جوانی می‌پردازد که یک روز از صبح تا شب در خیابان‌های تهران راه می‌رود، موسیقی گوش می‌کند و به تصاویر شهری و مردم نگاه می‌کند.

فیلم «فرشته‌ من» با نگاهی به داستان کوتاه «فرشته‌ یک کودک» از نویسنده‌یی گم‌نام، ماجرای مکالمه یک نوزاد پیش از تولد با خداوند است. این فیلم با مدت‌زمان ۱۳۵ ثانیه پیش از این در چهارمین جشنواره فیلم کوثر شرکت کرده بود. فرزاد خلیفه تصویربرداری و ابوذر کبیری تدوین و صداگذاری فیلم را انجام داده‌اند. علی پیام‌یار نیز گفتار فیلم را روایت کرده است.

فیلم «حرف» چهارمین ساخته حجارزاده بر اساس داستان کوتاهی به همین نام و نوشته خودش ساخته شده است. این فیلم داستانی با مدت‌زمان ۲۵ دقیقه، روایت‌گر آشنایی دختر و پسرِ جوانی در یک روزنامه است که از دوستی تا عشق و نفرت پیش می‌روند.در فیلم حرف، شبنم خزلی ایفای نقش کرده است. سایر عوامل این فیلم عبارتند از جهانبخش ایمانی (تصویربردار)، قاسم خدابنده‌لو (تدوین‌گر)، بهروز جوادی (صدابردار)، امیر ادهم (عکاس و طراح پوستر).

«حرف» پیش از این در بیست‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران، چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید و ششمین جشنواره عکس دوربین دات‌نت شرکت داشته که برنده جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از ششمین جشنواره عکس دوربین دات‌نت شده بود.

استفاده از این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌ها می‌توانند جمعه ۲۱ فروردین ساعت ۱۷ به کافه «نزدیک تئاتر» واقع در خیابان انقلاب،ضلع شرقی دانشگاه تهران،خیابان قدس شماره ۵ مراجعه کنند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۴۹۷۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.