۰

اتفاق بزرگی در حوزه کودک و نوجوان در راه است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
اتفاق بزرگی در حوزه کودک و نوجوان در راه است
محمد سرشار پیرامون کناره‌گیری خود از مدیریت حوزه هنری کودک و نوجوان اظهار داشت: حوزه هنری از بدو تاسیس در سال ۵۷ دغدغه فعالیت برای بخش کودک و نوجوان را داشته است. در میان موسسان اولیه حوزه هنری، ما شخصیتی مانند مرحوم امیرحسین فردی را می‌بینیم که بخش مهمی از فعالیتهایش در قالب کتاب سوره بچه های مسجد برای مخاطبان کودک و نوجوان است. این رویکرد در ادامه و در گذر سالیان منجر به تشکیل قالب‌های بیانی تازه و واحدهایی در حوزه هنری که ویژه گروه کودک و نوجوان بودند شد که انتشار مجله سوره نوجوانان و نیز ایجاد واحد ادبیات کودک و نوجوان و نیز بخش انیمیشن و تئاتر کودک در حوزه هنری نیز در همین راستا تعریف می شود.

وی ادامه داد: حوزه هنری در سال ۹۰ دغدغه تشکیل یک مرکز متمرکز برای فعالیت در زمینه کودک و نوجوان رسید و برای رفع آن یک بسته راه حل تعریف و تدوین شد که این بسته ذیل آغاز فعالیت حوزه هنری کودک و نوجوان در سال ۹۰ معرفی و رونمایی شد. برهمین اساس در سال ۹۱ نیز از من خواستند تا فکر اولیه اجرای این بسته را جلو ببرم که این بذر کاشته شد و رشد آن نیز آغاز گردید.

سرشار افزود: در سی ماه گذشته این بذر به نهالی بارور مبدل شد. اما در این میان اتفاق مهمی که رخ داد این بود که بقیه دستگاه‌ها نیز به درستی تشخیص دادند که باید در این حوزه فعالیت کنند و لذا نقش خود را که در این بسته تعریف شده بود پذیرفتند و مسئولیت اجرایش را بر عهده گرفتند. در این هم افزایی تازه میان چند دستگاه، این فرصت فراهم شد تا فعالیت برای این گروه از مخاطبان با نگاه اسلامی و برپایه سبک زندگی ایرانی اسلامی پربارتر شود اما به هر شکل این حجم از فعالیت نیازمند یک تمرکز بالا داشت و برای همین من روز یکشنبه از آقای مومنی تقاضا کردم که به من اجازه بدهد تا وقت خود را بیشتر صرف هماهنگی در این هم افزایی تازه بکنم.

به گفته سرشار در این هم افزایی تاریخی میان تمامی دستگاه‌های مسئول در زمینه فعالیت برای کودک و نوجوان قرار بر این شده که حوزه هنری فکر و ایده و نیروی انسانی و سایر دستگاه‌ها نیز امکانان خودشان را تجمیع کنند و به همین خاطر ماموریتی تازه خارج از حوزه هنری برای سازماندهی فعالیت برای این گروه بر عهده من قرار گرفته که جزئیاتش را در آینده اعلام خواهم کرد.

سرشار تاکید کرد: خروجم از حوزه هنری را با عنوان استعفا یاد نمی کنم. این اتفاق مشارکت حوزه هنری در یک اتفاق بزرگ است که قرار است فکر و نیرویش را تامین کند. بدیهی است که پس از بنده مدیر تازه‌ای برای حوزه هنری کودک و نوجوان منصوب خواهد شد و تا جایی که مطلعم مدیریت حوزه نیز به دنبال گزینه‌ای است که حرکت فعال حوزه هنری کودک و نوجوان را با کمترین تغییر و وقفه مدیریت و به جلو پیش ببرد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۳۷۷۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.