۰

تهرانی‌ها رکورددار مصرف گاز

تاریخ انتشار
شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۴
تهرانی‌ها رکورددار مصرف گاز
هوشنگ مهردادفر با اشاره به اینکه منطقه سه عملیات انتقال گاز در سال گذشته ۹۱ میلیارد متر مکعب دریافت کرد گفت: از این رقم ۵۳ میلیارد متر مکعب برای مصارف استان‌های خارج از تحت پوشش و ۳۷ میلیارد متر مکعب نیز مصرف شش استان تحت پوشش بود.

وی با اشاره به اینکه استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، سمنان و بخشی از استان مرکزی تحت پوشش منطقه سه عملیات انتقال گاز است گفت: سهم استان تهران از ۳۷ میلیارد متر مکعب گاز تحویلی ۲۵ میلیارد متر مکعب بود؛ در واقع این استان ۳۳ درصد از گاز تولید کشور را مصرف می‌کند.

مدیرمنطقه۳ عملیات انتقال گاز با اعلام اینکه در سال ۹۳ به دلیل افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی، ۷۰۹ میلیارد متر مکعب گاز تحویلی این منطقه افزایش یافت گفت: این رقم معادل هفت درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

این مدیر شرکت ملی گاز ایران با اعلام اینکه هم اکنون از ۸۰ درصد از ظرفیت خطوط انتقال گاز در منطقه سه استفاده می‌شود گفت: در صورت افزوده شدن توربین‌ها در قم۲ و قم۳ در سال جاری می‌توان از ۹۵ درصد از ظرفیت خط استفاده کرد.

مهردادفر با اشاره به کسب تجارب در بخش تعمییرات گفت: در منطقه سه موفق شدیم با استفاده از تکنولوژی و توانمندی‌های داخلی از ارزبری قطعات یدکی مورد نیاز جلوگیری کنیم؛ به گونه‌ای که تا کنون حدود دو میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۴۰۸۷۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.