۱

بازار زمستانی خودرو از راه رسید

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۵
بازار زمستانی خودرو از راه رسید
فعالان بازار خودرو بر این باور هستند که هر فصلی به فراخور شرایطی که دارد، تاثیر مستقیم یا غیرمستقیمی بر روی بازار دارد. بر این اساس فصل زمستان هم از این قاعده مستثنی نیست؛ چرا که با تغییر شرایط آب و هوایی و همچنین آغاز فصل سرما نیازهای جدیدی برای مردم ایجاد می‌شود که در کنار آن ممکن است در بازار پر رکود خودرو تا حدی رونق به وجود آید.

بازار خودرو در شرایطی زمستان را آغاز کرد که بار دیگر رکود در این بازار حاکم بود و بسیاری از متقاضیان خرید خودرو هنوز اقدامی نکردند تا این بازار زمستان سردی را پیش رو داشته باشد. زمستان سردی که با کاهش برخی قیمت خودروها در هفته جاری رقم خورد به طوریکه بر اساس گفته فعالان بازار خودرو قیمت سه مدل پژو کاهش پیدا کرد که پژو ۲۰۶ V۸ با ۳۰۰ هزار تومان افت قیمت، رکورد ارزانی را به خود اختصاص داد. بعد از آن پژو ۴۰۵ با ۲۰۰ هزار تومانو پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت، رکود بیشترین افت قیمت را به خود اختصاص دادند. اگرچه این سه مدل از پژو افت قیمت داشتند اما پژو ۲۰۶ تيپ ۵ پس از تجربه افت ۵۰۰ هزار توماني در هفته گذشته، در هفته جاری ۲۰۰ هزار تومان گران شد تا قیمتی معادل ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان داشته باشد.

پژو در مدل V۸ خود قیمتی برابر با ۳۷ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان داشت که حکایت از افت ۳۰۰ هزار تومانی آن دارد. تندر E۲ پارس‌خودرو ۴۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت که حکایت از ثبات قیمت آن داشت و تندر ايران‌خودرو نيز روي ۴۲ ميليون تومان باقي ماند.

۴۰۵ بنزيني در مدل دو ايربگ، در بازار اين هفته ۲۹‌ميليون و ۵۰۰ هزار تومان قيمت داشت و مدل دوگانه‌سوز آن نيز همانند هفته ماقبل خود قیمتی برابر ۳۱ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان داشت.

دیگر خودروی پر متقاضی در روزهای سرد بازار خودرو سمند است که بر اساس گفته فعالان بازار مدل ال.ايكس اين خودرو در بازار اين هفته ۲۹ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان قيمت داشت. سورن مدل دیگر این خودرو نيز ۳۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان قيمت داشت. رانا نیز ۳۲ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان معامله ‌شد.

انواع پراید نیز در هفته ای که سپری شد تغییری قیمتی نداشت و بر اساس آن سايپا ۱۱۱ مانند هفته گذشته روي ۲۰ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان باقي ماند و مدل سايپا ۱۳۱ نيز بار دیگر معادل ۱۹ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. پراید در مدل ۱۳۲ روي ۲۰ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان ثابت بود.
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۴۶۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.