۰

ابراز نگرانی سازمان ملل از نقض آتش‌بس در یمن

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۳
ابراز نگرانی سازمان ملل از نقض آتش‌بس در یمن
«استیفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد، دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، دبیر کل از محقق نشدن آتش‌بس انسان‌دوستانه در یمن «به شدت ناامید» است.

این سخنگو افزود: «به رغم حملات هوایی مستمر و به رغم درگیری‌ها، همکاران ما در حوزه امدادرسانی انسانی و شرکای آنها توانسته‌اند برخی کمک‌های ضروری را به مردم نیازمند و ناامید یمن برسانند.»

قرار بود آتش‌بس در یمن به مدت یک هفته و از روز شنبه آغاز شود تا بدین ترتیب نیروهای امدادرسان بتوانند به مردم نیازمند این کشور کمک‌رسانی کنند. ولی رژیم سعودی مدعی شد «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن- که بمباران یمن به درخواست او صورت می‌گیرد- توقف حملات هوایی مستمر در این کشور را درخواست نکرده است.

این در حالی است که درگیری‌ها در یمن و بمباران مناطق مختلف این کشور همچنان ادامه دارد. نیروهای وفادار به عبد ربه منصور هادی به همراه سلفی‌هایی که هم‌پیمان عربستان هستند با نقض آتش‌بس به مواضع «انصارالله» (الحوثی‌ها) در برخی استان‌های یمن حمله کرده‌اند.

خبرگزاری آلمان به نقل از ساکنان محلی در «صنعاء» پایتخت یمن اعلام کرد بامداد امروز- سه‌شنبه- انفجاری در منطقه «الحصبه» شمال این شهر به‌وقوع پیوست و شماری زخمی برجای گذاشت.

ساکنان اعلام کردند در پی انفجار در «جوله الحباری» در منطقه الحصبه، ۵ نفر زخمی شدند.تاکنون، هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

این در حالی است که «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن به تلاش‌ها و تماس‌های خود برای مجاب کردن طرف‌های درگیر برای اجرای آتش‌بس ادامه می‌دهد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۵۰۲۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.