۰

آیا نوزاد به نوشیدن آب نیاز دارد؟

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
نوزادم به تازگی به دنیا آمده و دو هفته از زندگی را تجربه کرده است. برای تغذیه از شیر مادر استفاده می‌کند. می‌خواهم بدانم آیا نوزاد در طی روز نیاز به نوشیدن آب یا مایع دیگری بجز شیر مادر دارد یا خیر؟ اگر نیاز به نوشیدن آب دارد، باید روزانه چقدر آب بنوشد؟
سؤال دیگرم این است که چگونه می‌توانم مطمئن شوم شیری که نوزادم می‌نوشد قوی است و نیازهای تغذیه‌ای او را برطرف می‌کند یا خیر؟
نوزاد ۱۴ روزه نیازی به نوشیدن آب نخواهد داشت و شیر مادر تا شش ماه نخست زندگی نوزاد می‌تواند همه مواد مورد نیاز بدن او را تأمین کند. در واقع در روزهای ابتدای تولد نوزاد، شیر مادر کم چرب و حاوی مقدار زیادی آب است و می‌تواند به سادگی تشنگی نوزاد را برطرف کند. آب یا نوشیدنی‌های دیگر مانند چای رقیق می‌تواند به روده نوزاد آسیب رسانده و دستگاه گوارش او را با مشکل مواجه ‌کند.
در پاسخ به سؤال دوم باید بگویم، مادران جوان نباید نگران باشند. شیر مادر همیشه بهترین ماده غذایی برای نوزاد تا قبل از شش ماهگی محسوب می‌شود، هرچند در روزهای اول تولد این شیر کم کالری و کم چرب است اما به مرور زمان شیر سرشار از چربی و کالری مورد نیاز کودک خواهد شد.
اما آنچه اهمیت دارد این است که مادر باید از رژیم غذایی سالم و متوازن استفاده کند به عبارت دیگر توصیه می‌شود، مادر مانند دوران بارداری ضمن مصرف خوراکی‌های حاوی مواد مغذی و ویتامین‌ها، اعتدال را رعایت کند.
مرجع : روزنامه ایران
کد مطلب : ۵۸۲۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.