۰

موافقت آمریکا با فروش 11 میلیارد دلار ناو جنگی به عربستان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
موافقت آمریکا با فروش 11 میلیارد دلار ناو جنگی به عربستان
تصمیم وزارت دفاع آمریکا برای فروش ۴ فروند ناو جنگی لیتورال به عربستان سعودی در شرایطی است که واشنگتن پس از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران، سعی می‌کند برای تقویت نیروی نظامی متحدان خود در خلیج فارس اقدامات بیشتری را انجام دهد.

این مقام رسمی آمریکایی افزود: وزارت دفاع آمریکا فروش ناوهای جنگی به عربستان سعودی را بر اساس "برنامه فروش‌های خارجی نظامی" به تصویب رسانده است. این مجوز به عربستان اجازه می دهد تا در خصوص قرارداد خرید ناوهای جنگی مذاکره کند مگر آنکه کنگره با تصویب قانونی مانع آن شود.

ناوهای جنگی لیتورال بخشی از برنامه مدرنیزه سازی ناوگان نیروی دریایی عربستان سعودی است. این اقدام بخشی از تعهد اوباما برای ارتقای قابلیت‌های دفاعی عربستان سعودی به شمار می رود. عربستان و سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواستار دادن تضمین های لازم از سوی آمریکا پیش از امضای توافق هسته‌ای با ایران شده بودند.

البته کمک نظامی آمریکا به کشورهای خلیج فارس همواره با این قانون محدود می شود که واشنگتن را ملزم می کند تا برتری نظامی اسرائیل را در منطقه حفظ کند. این قانون فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به کشورهای عربی منطقه را ممنوع کرده است.

کنگره آمریکا اکنون ۳۰ روز فرصت دارد تا این مجوز را برای فروش ناوهای جنگی به عربستان سعودی لغو کند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۱۹۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.