۰

علم‌الهدی: عده‌ای در کشور عینکشان عینک گاردین است

تاریخ انتشار
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۱
علم‌الهدی: عده‌ای در کشور عینکشان عینک گاردین است
سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه مشهد که همزمان با تاسوعای حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: سیدالشهدا (ع) شخصیت شفاف حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) را به عنوان یک نماد درخشان و از نظر دلدادگی به ولی خدا به مردم دنیا نشان داد.

امام جمعه مشهد افزود: اگر انسان در بین تمام دلدادگی‌های قلبی به یک حقیقتی دلداده شد و آن حقیقت مانند یک پیچک به آن پیچید این به معنای عشق است.

وی عنوان کرد: نمایش عملی این عشق در سیمای پر نور قمر بنی هاشم (ع) در تابلوی کربلا مشاهده شد، با این نگرش عشق قمر بنی‌هاشم از طریق دلدادگی و مظهر خدا که امام حسین (ع) بود به جایی رسید که احساسات دیگر را در درون ایشان خشک کرد و نماد رفتاری‌اش در داخل نهر فرات جلوه‌گر شد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اینکه مطرح شده است از روز هفتم آب را بر روی اهل حرم بستند این طور نبود که آب در خیمه پیدا نشود و صورت جیره‌بندی وجود داشت، بنابراین برای اینکه کودکان بتوانند آب بنوشند حضرت امام حسین (ع) و قمر بنی‌هاشم از جیره خود صرف نظر کردند و در اختیار کودکان گذاشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تبیین کرد: قمر بنی‌هاشم هنگامی که به سمت شریعه فرات رسیدند ۴ هزار نفر آماده پرتاب تیر بودند اما ایشان وارد نهر شدند و از روز هفتم آب نخورده بودند، اما از خوردن آب سر باز زدند؛ حضرت ابوالفضل(ع) یک انسان معمولی نبود و بنا به روایت یکی از فقهای بنی‌هاشم بودند و عشق به مظهر خداوند در وجودشان مشاهده شد.

علم‌الهدی تصریح کرد: ایشان به‌گونه‌ای دلداده خدا بود که با مظهر پروردگار هماهنگ بود و آب نیاشامید و به خاطر برادر بودنشان با امام حسین (ع) آب نخوردند و همرنگی خود را با خدا نشان دادند، با این نگرش وقتی سیدالشهدا (ع) بر بالین قمر بنی‌هاشم رسیدند متوجه گریه‌های حضرت عباس(ع) شدند و هنگامی که امام دلیلش را پرسیدند قمر بنی‌هاشم فرمودند من نگرانم که هم‌اکنون سر بر بالین شما گذاشته‌ام و اینگونه جان می‌دهم اما شما که میوه دل پیامبر هستید سر بر بالین چه کسی جان خواهید داد؟

امام جمعه مشهد توضیح داد: امام صادق (ع) در بین برجستگی شخصیتی قمر بنی‌هاشم دو امتیاز را به عنوان خصوصیت معرفی می‌کنند؛ نخست می‌فرمایند عمویم عباس نافذالبصیرت بودند و در بصیرت دشمن‌شناسی و ولایت‌شناسی شناخته شده بودند و این به عنوان راهگشای صددرصد قاطع ما در تمام پیچ و خم‌های انقلاب برای مردم ما ضروریت دارد.

وی متذکر شد: در مقام دشمن‌شناسی تنها اینکه بدانیم دشمن چه کسی است کافی نیست و قمر بنی‌هاشم بصیرت‌شناس بودند و توطئه‌های دشمن را می‌شناختند و در این زمینه آگاهی داشتند.

علم‌الهدی با اشاره به مطلب فوق افزود: شب عاشورا وقتی شمر امان‌نامه برای قمر بنی‌هاشم آورد اینطور برداشت می‌شود که از یک حیث عاطفی و ناسیونالیستی این کار را کرده بود، اما در عمق توطئه دشمن در این امان‌نامه دو خصوصیت بود، نخست این بود که شمر می‌خواست در تبار سیدالشهدا، قمر بنی‌هاشم را از صحنه خارج کند، چراکه همه تجهیزات نظامی امام حسین (ع) در گروی وجود حضرت عباس(ع) بود.

وی بیان کرد: هنگامی که مانند عصر امروز سپاه دشمن به سمت خیمه‌های حرم در حال حرکت بود امام حسین (ع) خطاب به قمر بنی‌هاشم فرمودند جانم به قربانت به این دلیل که شمر می‌خواست شخصیت فرماندهی قمر بنی‌هاشم را از بین ببرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه شمر می‌خواست هیبت ایشان را بشکند، افزود: مقام معظم رهبری خطاب به رئیس‌جمهور در قالب آن نامه فرمودند که جنابعالی با سابقه چند دهه حضور در متن مسائل جمهوری اسلامی می‌دانید که دولت آمریکا در برابرمان رویکردی جز خصومت و اخلال پیش نگرفته است، بنابراین رهبری حجت را تمام کردند و فرمودند تجربیات شما ثابت کرده است آمریکا در هر جریانی جز اعمال فتنه و خصومت کار دیگری ندارد.

علم‌الهدی ادامه داد: بدانید تاسوعای حسینی تنها تاسوعای عزا نیست و باید کاربردی باشد، امام صادق (ع) می‌فرمایند قمر بنی‌هاشم در بُعد شخصیتی نافذالبصیرت است و شما هم باید اینگونه باشید، بنابراین در درون این برجام نقطه فتنه و خصومت آمریکا وجود دارد و این مورد را مقام معظم رهبری گوشزد کرده‌اند، بر این اساس با توجه به اینکه مجلس، برجام را تصویب کرده است باید به ابعاد آن توجه کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه کنار شهدای کربلا افراد دیگری هم وجود داشتند اما نافذالبصیرت در بین تمام آنها حضرت عباس (ع) بود، اظهار کرد: با این دید محمد حنفیه می‌گفت قیام کردن راه دارد و اینگونه نیست که مولای من به سمت کربلا عزیمت کنید، بنابراین بینش اینگونه افراد با حضرت عباس (ع) تفاوت داشت و باید گفت این دیدها غیر ابوالفضلی است، به طوری که حضرت عباس (ع) راه امام حسین (ع) را راه خدایی می‌دید.

وی با بیان اینکه امروز در بین مردم بینش‌ها تفاوت دارد، یادآور شد: نامه‌ای که مقام معظم رهبری نوشتند و فرمودند که مسائل را رئیس‌جمهور آمریکا کتباً بنویسد و تضمین کند، با این دید یک عده فکر می‌کنند رهبری سنگ‌اندازی می‌کنند، عده‌ای در کشور عینکشان عینک گاردین است و این‌چنین بینشی دارند، در حالی که بینش نافذالبصیرت بودن، رهبری را حجت امام زمان (عج) می‌داند و هرچه بگوید رضای امام زمان (عج) است.

امام جمعه مشهد در پایان اضافه کرد: نافذالبصیرت بودن در ولایت‌شناسی این است که فرمایش امام زمان (عج) را بشناسیم و یقیناً در تمام نظرات سیاسی رهبری پشتوانه دارند و آن تأیید امام زمان (عج) است.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۲۲۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.