۰

ویکی‌لیکس دو ای‌میل دیگر هک‌شده رئیس سیا را منتشر کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
اسناد منتشر شده شامل اطلاعات درباره دونوان جی. لایتون، مأمور ویژه‌ای که با تیم خاورمیانه اف‌بی‌آی در سال ۲۰۰۸ همکاری کرد، است. سند دیگر نیز لیستی از مشخصات افراد است که توسط ویکی‌لیکس برچسب "گروهی که هنوز شناخته نشده" خورده است.

مشخص نیست که چرا اطلاعات زندگی لایتون به ای‌میل شخصی برنان فرستاده شده است.

لیست افراد که متعلق به سال ۲۰۰۸ است شامل نام کامل، آدرس، شماره تلفن، تاریخ تولد، شماره تأمین اجتماعی و وضعیت شغلی ۲۲ نفر می‌شود.

برنان در سال ۲۰۰۸ یک شرکت اطلاعاتی و تحلیلی خصوصی به‌نام "آنالیسیس کورپ" را هدایت می‌کرد. برنان به ستاد تبلیغاتی اوباما که از مشورت‌های امنیتی شرکت وی بهره می‌برد، کمک‌های مالی داده بود.

فهرست مشخصات افراد شاید لیستی برای تهیه اعضای تیم انتقالی ریاست‌جمهوری بود که از جانب برنان و به‌عنوان بخشی از قرارداد شرکتش با ستاد تبلیغاتی اوباما انجام می‌گرفت.

پس از پیروزی اوباما در انتخابات ریاست‌جمهوری، برنان به‌عنوان دستیار رئیس جمهور در امنیت داخلی و ضدتروریسم منصوب شد. وی در مارس ۲۰۱۳ ریاست سیا را به‌عهده گرفت.

این افشاگری سومین باری است که ویکی‌لیکس اطلاعات به‌دست آمده از حساب کاربری AOL برنان را منتشر می‌کند. در موارد پیشین، آدرس خویشاوندان برنان و همچنین شماره گذرنامه وی منتشر شده بودند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۲۵۴۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.