۰

دادگاه پاریس هفده ژوئن را برای اعلام نتیجه پرونده مرگ یاسر عرفات تعیین کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۱
دستگاه قضایی فرانسه اعلام کرد که 17 ژوئن نظر خود را درباره درخواست همسر یاسر عرفات مبنی بر به جریان انداختن مجدد پرونده "ترور" همسرش، اعلام می‌کند.
به گزارش «عصر تعادل» و به نقل از خبرگزاری فرانسه، وکلای مدافع سهی عرفات، همسر یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه با حضور در دادگاه تجدیدنظر در پاریس، ضمن اعتراض به تصمیم این دادگاه برای عدم رسیدگی به شکایت سهی عرفات، تاکید کردند که این پرونده خیلی زود بسته شده است.
در مقابل دادستانی کل فرانسه خواستار تائید این حکم شده و با درخواست به جریان انداختن مجدد پرونده مخالفت کرد.
سه قاضی این پرونده سال گذشته اعلام کرده بودند، هیچ مدرکی مبنی بر ترور یاسر عرفات با ماده سمی پلونیوم وجود ندارد و دلایل کافی برای وجود چیزی که منجر به مرگ عرفات شده باشد، وجود ندارد.
عرفات 11 نوامبر 2004 در پی وخامت شرایط جسمانی‌اش به دلایلی نامعلوم در بیمارستانی در پاریس درگذشت. طرف‌های فلسطینی اسرائیل را به "ترور" عرفات متهم کرده‌اند.
کارشناسان سوئیسی که سهی عرفات آنها را مسئول تحقیقات در این زمینه کرده بود، اعلام کردند نتایج به دست آمده فرضیه مسموم شدن عرفات را تقویت می‌کند،‌ این در حالی است که کارشناسان فرانسوی با انجام آزمایش‌های دیگری وجود ماده پلونیوم در وسایل شخصی عرفات را رد کردند.
کد مطلب : ۷۳۰۹۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.