۰
حشمت الله فلاحت پیشه:

آیا برجام لج سعودی ها را درآورده ؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
آیا برجام لج سعودی ها را درآورده ؟
عصر تعادل:حشمت الله فلاحت پيشه گفت: عربستان دنبال بهانه مي‌گردد و در زمان‌هاي مختلف، بهانه‌هايي براي تقابل با ايران به دست مي‌آورد و آنها را مطرح مي‌کند.
منتخب مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس دهم که با «عصر تعادل» گفت‌وگو مي‌کرد، افزود: رابطه ايران و عربستان در سال‌هاي گذشته با فراز و فرودهاي زيادي همراه بوده است. اين رابطه در دوره دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات، با موانع کمتري رو‌به‌رو بود اما در دوره بعد با چالش‌هاي بيشتري همراه شد. او گفت: عربستان به ويژه با روي کارآمدن ملک سلمان، که بخش بيشتري از نيروهاي افراطي را اطراف خود دارد، رويکرد خصمانه‌اي در مواجهه با ايران اتخاذ کرده است؛ رويکردي که به عنوان نمونه در موضوع حج نمود يافته و هر بار بسته به موضوع، بهانه‌اي ديگر ايجاد مي‌کنند.
فلاحت پيشه، با اشاره به رفتارهاي تحريک‌آميز عربستان گفت: همين چندي پيش بود که عربستان در اجلاس سازمان همکاري‌هاي اسلامي در جده، در بيانيه پاياني خود، بندهايي ضد ايراني آورد که در اجلاس استانبول نيز اين روند با چهار بند ضد ايراني خود را نشان داد که ترکيه نيز از آن حمايت کرد اما به دليل مخالفت جدي جمهوري اسلامي ايران بيانيه پاياني، قرائت نشد.
به گزارش عصر تعادل، منتخب مجلس دهم در پاسخ به اين سوال که برخي معتقدند رفتار خصمانه عربستان و تلاش‌هاي آنها براي مخالفت با ايران، به دليل حمله به سفارت و کنسولگري اين کشور در ايران بوده، با بيان اينکه عربستان دنبال بهانه است، افزود: حمله به سفارت و کنسولگري عربستان، حرکت غير قابل دفاعي بود که دولت ايران عليه آن، موضع گرفت اما عربستان از اين اقدام به عنوان بهانه استفاده مي‌کند. فلاحت پيشه گفت: دقت در رفتار عربستان نشان مي‌دهد سعودي‌ها هر بار بهانه‌اي جديد مي‌آورند. يک بار از اختلاف ايران با ساير کشورهاي استفاده مي‌کنند و مثلا مناقشه ايران و امارات بر سر جزاير سه‌گانه را عاملي براي تشديد اختلافات قرار مي‌دهند؛ بار ديگر حمايت ايران از حزب‌الله را بهانه مي‌کنند و در معادلات جديد هم حمله به سفارت و کنسولگري اين کشور را بهانه قرار داده‌اند.
او ادامه داد: عربستان به ويژه پس از برجام از موقعيتي که ايران در جامعه جهاني به دست آورده، ناراضي و عصباني است به همين دليل رفتارهاي آنها، تندتر شده است. اين کشور در مواجهه با ايران در دوره ملک سلمان، رفتارهاي خصمانه بيشتري داشته و از اين پس هم بايد منتظر بود تا بهانه‌هاي ديگري ايجاد کند.        
 
 
 
کد مطلب : ۷۵۹۶۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.