۱
علی نصیریان در گفت و گو با عصر تعادل

انتظار داشتم شهاب در کن جايزه بگيرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۵
انتظار داشتم شهاب در کن جايزه بگيرد
عصرتعادل - علی نصیریان ،پیشکسوت و استاد بازیگری می گوید : پيش از شنيدن خبر نتايج اختتاميه و اعلام جوايز فستيوال كن، انتظار اين را داشتم كه شهاب حسيني جايزه بهترين بازيگر مرد را از اين جشنواره كسب كند.
این چهره سرشناس بازیگری در گفت و گوی اختصاصی  با عصر تعادل گفت:  انتظار بردن جایزه توسط شهاب حسینی در جشنواره کن براي من تا جايي روشن بود كه وقتي در همان ساعات اوليه انتشار خبر، شهاب حسيني را در عكس ها و فيلمها ديدم كه جايزه كن را در دست گرفته، با تمام وجود لذت بردم و خوشحال شدم. خوشحالم كه شهاب اين جايزه را گرفت، چون احساس مي‌كنم اين بازيگر جوان به آنچه شايستگي‌اش را داشت، رسيد.
نصیریان در ادامه این گفت و گو افزود:  شهاب، بازيگر خوش استعدادي است و از هر نظر لياقت دريافت اين جايزه و حتي جايزه ديگري در سطوح بالاي جشنواره‌هاي هنري جهان را دارد. من به عنوان بازيگري كه تجربه همكاري با حسيني را در سريال شهرزاد داشتم، او را مستحق دريافت جايزه بهترين بازيگر مرد از جشنواره كن مي دانم.
نصیریان همچنین در ادامه با اشاره به تجربه سریال شهرزاد افزود: همكاري با گروه شهرزاد به چند دليل براي من دوست‌داشتني بود، يكي ازآن دلايل تجربه همكاري با بازيگرهاي جوان، با استعداد و خلاق بود. بازيگرهايي كه از نسل نو سينماي ايران برخاسته اند و آمده اند كه ماندگار شوند. شهاب حسيني يكي از همان با استعدادهاي سينماي امروز ايران است. اين عبارات را از روي تعارف نمي‌گويم‌، اينها تجربياتي است كه از همكاري در چندين سكانس مقابل او كسب كردم. سكانس‌هايي كه خاطرات زياد و جالبي را براي‌من ثبت كرد. اين خاطرات زماني شيرين مي‌شود كه حين همكاري با بازيگر نقش مقابل انرژي خوبي دريافت كني . شهاب حسيني اين حس را به من منتقل كرد و اين را به حساب توانمندي او در بازيگري مي‌گذارم.

این پیش کسوت بازیگری همچنین اظهار کرد:  يكي از مهارت‌هايي كه يك بازيگر توانمند را از باقي هم‌قطاران‌اش متمايز مي‌كند، اين است كه همراهي خوبي با بازيگر نقش مقابل‌اش در سكانس‌هاي مشترك داشته باشد. شهاب حسيني در اين زمينه يكي از بهترين‌ها است. ما سكانس هاي مشترك زيادي را در سريال شهرزاد با هم تجربه كرديم. در اين سكانس‌ها دريافت‌ هاي خوب و به موقع شهاب حسيني را خوب به ياد مي‌آورم و همين است كه او را بازيگري مي‌دانم كه در سكانس‌هاي مشترك تمام توان‌اش را براي همراهي با نقش مقابل‌اش مي‌گذارد. دريافت به‌موقع و پاسخ به‌جا در سكانس از خصوصيات بازيگري شهاب است. بازيگرها مي دانند در سكانس مشترك تا چه حد داشتن يك همراه خوب به بهتر شدن كيفيت كار كمك مي‌كند. همين همراهي‌ است كه باعث مي‌شود بازيگر در يك سكانس‌ بتواند تمام احساس خودش را بروز دهد. داشتن يك همراه خوب كمك بزرگي به جذابيت اثر مي‌كند و شهاب حسيني در اين زمينه توانايي بالايي دارد. توان بالاي بازيگري حسيني باعث شد هميشه ازهمكاري با او خاطرات خوبي به ياد بياورم.
نصیریان ادامه داد:سينماي ايران در ادوار مختلفي كه تاكنون سپري كرده، بازيگران زيادي را به خود ديده است؛ بازيگراني كه آمدند، نقش آفريني كردند و رفتند. اما در اين ميان شايد بتوان چند نفر را مثال زد كه با توانايي بالاي خود درخشيدند و در دل مردم جا باز كردند. هنرهاي نمايشي در سال‌هاي اخير بازيگران توانمندي را معرفي كرده كه ورود آنها را به عرصه سينما و تئاتر بايد به فال نيك گرفت.
این بازیگر سرشناس تاکید کرد : من بارها گفته‌ام ورود استعدادهاي جوان و رشد آن‌ها باعث مي‌شود سينماي ايران ترقي كند و به تكامل برسد. شهاب حسيني يكي از همان استعدادهاي جوان است، او با سن كم وارد سينما شد اما چنان پشتكاري از خود نشان داد كه اكنون با گرفتن اين جايزه سينماي ايران را وارد مرحله تازه‌اي كرد. كسب اين جايزه نه فقط براي او كه براي سينماي ايران يك افتخار به حساب مي‌آيد.
به گفته علی نصیریان جوايز بين‌المللي سينماي ايران را رنگ و بوي تازه‌اي مي بخشند. در سال‌هاي اخير هنرمندان جواني وارد سينماي ايران شده‌اند كه هر‌كدام‌شان يك امتياز براي هنر ملي ما هستند. هنرمنداني كه براي ماندگار شدن تلاش مي‌كنند و در مسيرشان راسخ جلو مي‌روند. اصغر فرهادي يكي از همين هنرمندان شاخص است كه آمدنش فصل تازه‌اي را براي سينماي ايران رقم زد. اين هنرمند با خلاقيت و استعداد درخشاني وارد سينما شد و تلاش زيادي براي پيشرفت سينماي ايران در سطوح جهاني كرد.
این چهره ماندگار هنر کشور همچنین با اشاره به اهمیت کارهای اصغرفرهادی در ادامه یادآور شد: فرهادي به سينما آمده تا كارهاي بزرگ و ماندگار بسازد، سينماي ايران را در سطح ملي و بين المللي مطرح كند. تلاش و پشتكار اين هنرمندان را بايد ستايش كرد و ارج نهاد و او را در مسير موفقيت‌اش همراهي كرد. موفقيت فرهادي موفقيت سينماي ايران است. هرچقدر سينماي ايران در سطح جهاني رتبه بالاتري كسب كند، جوانان بيشتري مي‌توانند براي بروز استعداد‌هاي خود قدرت و شهامت پيدا كنند. سينماي ايران سرشار از اين استعدادهاست كه بايد به آن‌ها فرصت ظهور داد و امكاناتي را فراهم كرد كه آن‌ها هر روز بهتر بدرخشند. من بسيار خوشحالم كه شهاب حسيني و اصغر فرهادي موفق به كسب جوايز جشنواره كن شدند.
کد مطلب : ۷۶۴۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.