۰

مثلا کسی را بدزدند و ببرند خارج از شهر و زبانم لال دنبال بی‌حیایی باشند، داخل خودرو حریم خصوصی‌شان است!

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۹
مثلا کسی را بدزدند و ببرند خارج از شهر و زبانم لال دنبال بی‌حیایی باشند، داخل خودرو حریم خصوصی‌شان است!
سخنگوی ناجا گفته «چنانچه خودرویی دور از انظار و خارج از شهر باشد داخل آن به‌عنوان حریم خصوصی محسوب می‌شود ولی در شهر جزو حریم خصوصی به حساب نمی‌آید.» با این حساب یعنی اگر یک عده خلافکار مثلا کسی را بدزدند و ببرند خارج از شهر و زبانم لال دنبال بی‌حیایی باشند، داخل خودرو حریم خصوصی‌شان است و چاردیواری اختیاری اما اگر بنده در وسط شهر تهران بخواهم مثلا ترانه‌ای مجاز و مورد وثوق ارشاد – مثلا علیرضا افتخاری - گوش ندهم و به جایش یک ترانه جینگیل مستون و متاسفانه غیرمجاز و زیرزمینی گوش بدهم (البته بعد از حضور پدیده بغ بغو در کشور آدم اصلا شرمش می‌آید واقعا ترانه زیرزمینی هم گوش کند. تا حمله تتلیتی‌ها شروع نشده پرانتز را ببندم) یکهو از زمین و زمان روی سرم می‌ریزند که نچ نچ نچ. وای وای‌وای. الان شما در مشاعاتی و اتفاقا علاوه بر عوض کردن آهنگ و کم کردن صدای دستگاه پخش خودرو باید شارژ این ماهت را هم بپردازی. نپرسید شارژ دیگر چه صیغه‌ای است؟ شما وقتی یک جا زندگی می‌کنید محل زندگی‌تان حتما تشکیل شده از فضای اختصاصی و مشاعات. مانند حیاط، پشت‌بام، راه‌پله و... خودتان می‌دانید که تردد شما در مشاعات کاملا موضوع روشن و روتین و حل‌شده‌ای است و جزو حقوق شما محسوب می‌شود. البته با رعایت ضوابط و حق همسایگی. پس حتما به شرایط همسایگی هم واقف هستید و می‌دانید که شما موظفید برای تأمین هزینه‌های نگهداری از محدوده‌های غیرخصوصی و مشاع، شارژ ماهیانه بپردازید. بنابراین هیچ بعید نیست از فردا جهت پاکسازی خودروی درحال تردد شما در سطح شهر و ورود به داخل آن جهت بازرسی فنی، اعزام تعمیرکار مجرب و شروع تعمیرات و تنظیمات و شست‌وشوی کامل و... مجبور باشید ماهانه مبلغی بپردازید.
البته اظهارات جناب سخنگو به همین جا ختم نمی‌شود و ایشان در ادامه گفته‌اند با آقایان بدپوشش هم برخورد می‌شود. من چون تخصصی در این زمینه ندارم در این خصوص با یک متخصص ارولوژی جغرافیایی و هیدرولوژی مناطق حاره صحبت کردم ببینم پوشش بد چیست:
پوشش استپ: اصولا استپ منطقه‌ای است دارای درختان خاردار و بوته‌های کوتاه قد که با فاصله از هم روییده‌اند. یعنی اگر پسر رعنای ایرانی دو دکمه بالای پیراهنش را باز بگذارد که پوشش گیاهی تنک‌اش به چشم جنس مخالف بیفتد مصداق عینی پوشش بد محسوب شده و با او برخورد می‌شود.
جنگل‌های گرمسیری: طبق استعلام از کارشناس ارولوژی جغرافیایی‌مان، پوشش این منطقه معمولا تشکیل شده از تنه‌های ستبر و تنومند و ریشه‌های سطحی. برای برخورد با ستبری تنه و انبوه شاخ و برگ‌ها بهترین راه باز کردن چهارراه وسط فرق سر فرد مورد نظر و گرداندن او دور شهر است که همگان بدانند ستبری و خالکوبی کمکی به حالشان نمی‌کند.

* شهرام شهيد‌ي
مرجع : شهروند
کد مطلب : ۵۴۸۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.