۰
پیروزی سخت پترو برای حفظ صدر

«پسران ممکو» فاتح فینال زودهنگام سوپرلیگ

تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
«پسران ممکو» فاتح فینال زودهنگام سوپرلیگ
به گزارش عصر تعادل، هفته پنجم رقابت های سوپرلیگ بسکتبال ایران امروز با برگزاری 4 دیدار به پایان رسید و پتروشیمی بندرامام موفق شد در حساس ترین بازی این هفته شیمیدر تهران را در شهرک بعثت 88 بر 85 در اوورتایم شکست دهد. 
 
پترو - شیمیدر / پیروزی نفسگیر پسران ممکو 
ساعت 17 امروز سالن شهرک بعثت میزبان دیدار حساس تیم های صدزنشین پتروشیمی و شیمیدر بود. 
 
کوارتر اول/ پترو 14- شیمیدر 26
لی آپ آرمان زنگنه شیمیدر نشان داد پسران ممکو کار سختی در خانه  دارند. بهنام یخچالی جواب آرمان را داد اما واورلی آستین سنتر آمریکایی-آلمانی شیمیدر بازهم تهرانی ها را پیش انداخت و چند ثانیه بعد زنگنه با کسب 2 امتیاز دیگر گرفت.. مثلث آرمان، محمد جمشیدی و آستین در کوارتر نخست عملکردی ستودنی داشتند. در فاصله سه دقیقه به پایان وقت نخست حامد حسین زاده هم با یک سه امتیازی زیبا اطهار وجود کرد و نتیجه 20 بر 7 به سود شیمیدر شد. میزبان به خود آمد و ابتدا با میثم میرزایی به امتیاز 9 رسید و ثانیه هایی بعد روزبه ارغوان یک بار دیگر هنر پرتاب های سه امتیازی اش را به رخ همه کشید تا اختلاف به 8 برسد. آرمان دست بردار نبود و آن سوی میدان رضایی فر جوان اختلاف را کاهش داد اما دو پرتاب آزاد موفق جمشیدی بازهم فاصله را زیاد کرد تا 10 دقیقه اول با برتری 26 بر 14 شیمیدر به پایان برسد. 
 
کوارتر دوم/ پترو 19 - شیمیدر 14
 شروع طوفانی کاردوست 4 امتیاز در ابتدای این وقت برای میزبان داشت. آرمان هم امتیاز شیمدر را به 30 رساند و سجاد پذیرفته هم آن سوی میدان امتیاز 20 را مقابل نام میزیات نوشت. کاردوست  کار او را تکمیل کرد تا اختلاف تک رقمی شود. زنگنه در شب درخشان خود با 2 پرتاب پیرامونی موفق 6 امتیاز دیگر به حساب شیمیدر واریز کرد. میرزایی و پذیرفته پترو را امیدوار نگه داشتند و سه امتیاز موفق بهنام هم ممکو را منفجر کرد و ارسلان کاظمی اختلاف را به 5 کاهش داد. لی آپ جمشیدی باعث شد با وجود برتری 19 بر 14 میزبان در کوارتر دوم، شیمیدر 40 بر 33 برنده به رختکن برود.
 
کوارتر سوم/ پترو 21 - شیمیدر 21
میثم چراغ اول نیمه دوم را روشن کرد و سجاد مشایخی اندکی بعد 2 امتیاز دیگر گرفت تا پترو نزدیک تر شود. از دو پرتاب آزاد آستین تنها یک پرتاب به گل بدل شد اما میثم آن سوی میدان حساب کار را 41 بر 39 کرد. جمشیدی با 4 امتیاز پیاپی بازهم اختلاف را زیاد کرد. پترو هم با مشایخی کمی جبران مافات  کرد. نوبت درخشش جوانان می شود. امیرحسین آذری برای شیمیدر امتیاز می آورد و نوید برای پترو. آرمان بازهم در پرتاب سه امتیازی موفق است و محمد ترابی نشان می دهد چرا پیراهن تیم ملی را بر تن کرده است. سرانجام این کوارتر دیدنی با تساوی دو تیم در عدد 21 به پایان می رسد و در مجموع 61 بر 54 به سود شیمیدر است. 
 
کوراتر چهارم/ پترو 23 - شیمیدر 16
ارسلان داستان وقت چهارم را با لی آپ خود آغاز کرد و چند ثانیه بعد مهدی کامرانی با پرتاب سه امتیازی خود سبد پسران ممکو  را فرو می‌ریزد. میثم هم 2 امتیاز می گیرد و لحظاتی بعد فرید اصلانی هم با پرتاب سه امتیازی اش، سریال امتیازگیری دورمانده های تیم ملی را تکمیل می کند. پترو با بهنام یک سه امتیازی می گیرد و در فست برک روزبه ارغوان هم سه امتیازی می زند تا برتری مهمان شکننده شود. چند لحظه بعد  پرتاب های موفق یخچالی و نتیجه 72 بر 70 می کند. ارسلان می توانست بازی را یرابر کند اما تنها یک پرتاب او گل می شود. چند ثانیه بعد بهنام  برای نخستین بار پترو را پیش می اندازد. پذیرفته هم پرتابهایش را گل می کند اما حسین زاده با سه امتیازی موفق خود بازی را در امتیاز 75 به تساوی می کشد. پذیرفته در 18 ثانیه به پایان 2 امتیاز دیگر می گیرد اما در آخرین ثانیه ها پرتاب سه امتییازی جمشیدی را حلقه پس می زند ولی آستین در ریباند بازی را مساوی می کند. 
 
اوورتایم/ پترو 11-شیمیدر 8
میزبان در وقت اضافه با بازی خوب مشایخی، پذیرفته، ارسلان و میثم ابتکار عمل را به دست گرفت و هرچند جمشیدی هم آن سوی میدان همه تلاش خود را می کند اما پترو با برتری 11 بر 8 در این وقت در مجموع به پیروزی 88 بر 85 می رسد. 
 
 درگیری لفظی هادی عامری سرپرست شیمیدر و بهنام یخچالی از حواشی پایانی این دیدار بود و امیرحسین صفرزاده مدیرعامل شیمیدر هم به قضاوت داوران اعتراض داشت. 
 
پتروشیمی با این پیروزی 10 امتیازی شد و به تنهایی در صدر جدول ایستاد و شیمیدر با نخستین شکست خود با 9 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.
 
در دیگر بازی ها شهرداری گرگان 77 بر 64 پدافند رعد را برد، ذوب آهن در مشهد 71 بر 59 آویژه صنعت را شکست داد و پالایش نفت آبادان هم 80 بر 76 پگاه ایران شکست داد.
 
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.