۰
لیگ قهرمانان اروپا

صعود معجزه‌وار تاتنهام در شب رویای انگلیسی

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۴
صعود معجزه‌وار تاتنهام در شب رویای انگلیسی
به گزارش عصر تعادل، در آخرین شب مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا دیشب از گروه  B این رقابت‌ها تیم‌ بارسا در نیوکمپ میزبان تاتنهام بود و با تساوی یک بر یک برابر این تیم متوقف شد.
 
بارسا خیلی زود و در دقیقه 7 با اشتباه کایل وایکر پیترز، مدافع جوان تاتنهام که در غیاب کیرون تریپیر به بازی گرفته شده بود با ضربه زیبای عثمان دمبله سنگر هوگو لوریس را فروریختند.
 
میزبان که صعود خود را به عنوان سرگروه از پیش مسجل می‌دانست در غیاب جمعی از ستارگان خود مانند ترشتگن، مسی، پیکه و سوارز گام به این دیدار گذاشته بود و همین مجال خوبی برای شاگردان پوچتینو بود که بتوانند ابتکار عمل را به دست بگیرند. تاتنهام پس از پذیرفتن گل مدام به سوی دروازه حریف حمله‌ور شد و دقیقه 31 سون هیونگ مین، ستاره کره‌ای تاتنهام بهترین فرصت را برای به تساوی کشاندن بازی در نیمه نخست هدر داد و در حالت تک به تک توپ را به سیله‌سن دروازه‌‍بان بارسلونا کوبید. تیرهای تاتنهام به هدف نمی‌خورد اما خبر خوشحال کننده برای پسران سپید لندن گشوده شدن دروازه اینتر در دیدار همزمان برابر آیندهوون بود. با شکست اینتر، تاتنهام به هر تریب و با هر نتیجه‌ای که مقابل بارسا می‌گرفت صعود می‌کرد.

 
با وجود این شاگردان مائوریسیو پوچتینو در نیمه دوم هم سراسر حمله بودند. حملات پردامنه آن‌ها اما یکی پس از دیگری با درخشش سیله‌سن هدر می‌رفت. از میلان خبر می‌رسید که ایکاردی کار خودش را کرده و دقیقه 73 دروازه پی اس وی آیندهوون روی پاشنه چرخیده است. پوچ دست به کار شد و اریک لاملا و لوکاس مورا را وارد بازی کرد، بلکه ستاره‌های آرژانتینی و برزیلی‌ تات به دادش برسند. این اتفاق هم افتاد.
 
دقیقه 85 و در  حالی که تاتنهام تنها 5 دقیقه با حذف از لیگ قهرمانان فاصله داشت، نفوذ هری کین از جناح چپ و پاس زمینی او مقابل دروازه به مورا رسید تا او به قلب هواداران اینتر شلیک کند! لوکاس تاتنهام را از لب پرتگاه کنار کشید و بارسا که در اواسط نیمه دوم لیونل مسی را هم در ترکیب خود داشت نتوانست به گل دیگری دست یابد و فقط یک بار ضربه کوتینیو به تیر عمودی دروازه لوریس خورد. سرانجام این نمایش تماشایی با تساوی یک بر یک به پایان رسید اما خبر مسرت‌بخش از ایتالیا رسیده بود. بازی اینتر و آیندهوون با همان تساوی یک بر یک به پایان رسید تا به این ترتیب بارسا با 14 و تاتنهام با 8 امتیاز از گروه B صعود کنند و اینتر هم امتیاز با تاتنهام به دلیل نتایج رو در رو، از لیگ قهرمانان کنار رفت تا شاگردان لوچانو اسپالتی بخت خود را در لیگ اروپا بیازمایند.
 
دیشب از گروه C هم لیورپول با تک گل محمد صلاح ناپولی را در خانه شکست داد تا با صعود از این گروه شب درخشان انگلیسی‌ها را تکمیل کند. در دیگر دیدار این گروه هم پاریسن ژرمن 4 بر یک ستاره سرخ را در بلگراد درهم کوبید تا با 11 امتیاز بالاتر از لیورپول 9 امتیازی به مرحله بعد برسد. از گروه A هم کلوب بروژ، تیم کاوه رضایی بدون گل مقابل اتلتیکو مادرید متوقف شد و دورتمند در زمین موناکو به برتری 2 بر صفر رسید. از این گروه هم دورتموند و اتلتیکو صعود کردند. سرانجام از گروه C گالاتاسرای در استانبول مقابل پورتو سه بر دو شکست خورد اما با توجه به باخت یک بر صفر لوکومتیو مسکو در برابر شالکه آلمان، گالا با 4 امتیاز به لیگ اروپا رسید. از این گروه پورتو با 16 و شالکه با 11 امتیاز به مرحله بعد راه یافتند.
 
در ادامه لیگ قهرمانان اروپا امشب هم 8 دیدار برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین آن‌ها والنسیا میزبان منچستریونایتند است و آژاکس در آمستردام از بایرن مونیخ پذیرایی خواهد کرد.
 
یاسر سماوات
 
کد مطلب : ۱۴۴۸۴۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.