۲
بررسی «تعادل» از عملکرد معصومه ابتکار

نمره منفی برای رئیس سازمان محیط زیست/ خانم ابتکار آیا آشپزی‌تان هم مثل مدیریتتان است؟!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
نمره منفی برای رئیس سازمان محیط زیست/ خانم ابتکار آیا آشپزی‌تان هم مثل مدیریتتان است؟!
به گزارش «تعادل»؛ حدود ۵۸۶ روز از آن روزی که حسن روحانی پایین حکم معاونت رئیس‌جمهور در سازمان محیط زیست را به نام معصومه ابتکار مهر کرد، می‌گذرد بعد از الهام امین زاده معاون حقوقی و شهین دخت ملاوردی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، ابتکار سومین زن کابینه روحانی است با ورود به دومین بهار عمر دولت یازدهم قصد داریم تا طی این گزارش فعالیت‌های سومین زن کابینه را در ترازوی سنجش قرار بدهیم تا ببینیم وی با سمتش چند، چند است؟

طی این یک سال و اندی که ابتکار بر صندلی سازمان محیط زیست تکیه زده است صحبت‌ها و حاشیه‌سازی‌هایش بیشتر از اقداماتش بوده است بعد از ماجرای پارازیت‌ها و موضع‌گیری هم سو ابتکار با رسانه‌های ضدانقلاب و پس از اعتراضات سازمانش به کیفیت بنزین‌های تولیدی در پتروشیمی که پای همسر خانم حاشیه‌ساز را هم به میدان کشید و البته بازهم ابتکار از زیر این مسئله هم شانه خالی کرد نوبت به آلودگی هوا رسید.

ابتکار طی گفتگویی با سالنامه یک روزنامه اصلاح‌طلب از علاقه‌اش به آشپزی کردن گفته است و در ادامه این گفتگو ضمن شانه خالی کردن از اینکه سازمانش مسئول و مقصر اصلی در عدم رسیدگی به مشکلات زیست‌محیطی است می‌گوید: حالا حرف ما این است که اگر قرار است فرد خاصی یا دستگاهی خاصی را مواخذه کنند این فرد و دستگاه سازمان محیط زیست نیست!

سال گذشته سالی پر از گردوغبار برای مردم جنوب کشور بود در دهه دوم بهمن ۹۳ اهواز برای سومین بار رنگ خاک به خود گرفت تا جایی که مردم این شهر به نشانه اعتراض به عدم پیگیری مسئولین در مقابل استانداری و فرمانداری تجمع کردند در حالی مردم جنوب گردوغبار می‌خوردند متولی اصلی این مسئله یعنی رئیس سازمان محیط‌ زیست به‌جای پیدا کردن راه‌حلی برای این معضل در کمال تعجب به دلیل شدت گردوغبار سفر هوایی خود به این استان را لغو کرد و ترجیح داد تا در دفتر کارش در پارک پردیسان اکسیژن تازه استشمام کند گویا تنها راه ارتباطی ابتکار با مردم اهواز از راه هوایی بود و زمینی از تهران به اهواز جاده و مسیری وجود نداشت!

متأسفانه خانم ابتکار مشغول سفرهای استانی پرهزینه خود بود تا جایی که داد نمایندگان ملت هم درآمد و زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مجلس شورای اسلامی دراین‌باره به رسانه‌ها گفته است: بر اساس گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است در سفرهای استانی خانم ابتکار حیف‌ومیل شدیدی در بیت‌المال انجام می‌شود به‌گونه‌ای که مخارج سفر یک‌روزه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و همراهانش به یکی از استان‌های محروم بالای ۱۰۰ میلیون تومان هزینه داشته است که در این سفرها نه‌تنها مسئله زیست‌محیطی حل نمی‌شود بلکه هزینه‌های زیادی نیز به دولت تحمیل می‌شود.

بی‌توجهی ریاست سازمان محیط زیست به رسانه‌ها و عدم پیگیری‌های لازم کار را به‌جایی کشاند که وطن امروز در دست به طنز برد و از زبان یک پلنگ همه‌چیز را به ابتکار یادآوری کرد.

شما رئیس سازمان محیط‌زیست هستی و شگفتا! این‌قدر که از ما پلنگ‌ها حرف می‌زنی، از خود انسان‌ها سخن نمی‌گویی. قدر مسلم ما در کوه و جنگل، یک‌هوای پاکی داریم که بتوانیم تنفس کنیم اما این ننه‌مرده‌های ساکن در تهران و دیگر شهرهای بزرگ، آیا آدم حساب نمی‌شوند؟! چطور در نظر شما، ما پلنگ‌ها، آدم حساب می‌شویم اما خود آدم‌ها، آدم حساب نمی‌شوند؟! آیا بهتر نیست کمی هم به‌جای کاسبی با ما پلنگ‌ها، به فکر آلودگی هوای تنفس خود آدم‌ها باشید؟ این بخش‌هایی از نامه پلنگ محترم به ابتکار بود!

اما این بار نوبت دریاچه ارومیه است که خبرنگاران این مسئله را از ابتکار سؤال کردند و وی در پاسخی جالب‌توجه گفت: مسئولیت مستقیم نجات دریاچه ارومیه با وزارت نیروست و ما نیز راه‌کارهای مختلفی را ابلاغ کردیم و کماکان موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.
البته خانم معاون گویا برخلاف فرار از پاسخ به خبرنگاران و اینکه هیچ اتفاق زیست‌محیطی در کشور به سازمانش مربوط نمی‌شود اما نشان داد که فیس بوک باز خوبی است و به ذکر یک حاشیه از جلسه دولت در صفحه فیس بوکش پرداخت.

حال لازم است تا دقیقاً خانم ابتکار اعلام کند که کدام حوزه زیست‌محیطی به سازمانش ربط دارد اصلاً شاید هیچ موردی از اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد مربوط به محیط زیست نمی‌شود اینکه در آستانه تابستان و گرمی هوا قرار داریم فردا خدای‌ناکرده اگر در جنگلی آتش‌سوزی شود مسئولیتش با کی است؟ باخانم ابتکار؟ یا وزارت اقتصاد یا نیرو یا شاید اصلاً همه این‌ها به وزارت نفت مربوط شود!!!
کد مطلب : ۳۷۱۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.