۲
«تعادل» گزارش می‌دهد

تولد «اتحاد»؛ تبعیت از «مشارکت» یا تلاش برای «مشارکت»؟

تاریخ انتشار
شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۹
تولد «اتحاد»؛ تبعیت از «مشارکت» یا تلاش برای «مشارکت»؟
به گزارش خبرنگار سیاسی «تعادل»، همواره در آستانه انتخابات در ایران، احزاب و گروه‌های مختلفی اعلام مودجودیت می‌کنند تا از نامزد و حزب خود حمایت مادی و انتخاباتی کنند.

هر چند این رویه ضعف به شمار می‌رود که احزاب صرفا در آستانه انتخابات فعال می‌شوند و به عبارتی فعالیت حزبی دارند اما همین امر نیز با تحلیل‌های افراد مختلف مواجه است.
اخیرا در مجلس شورای فراکسیون اعتدال پا به عرصه سیاست گذاشته و حزب «اتحاد» نیز خارج از بهارستان و در فضای انتخاباتی کشور در حال شکل گیری است.

برخی معتقدند‌ حزب اتحاد «برگردان» حزب منحله مشارکت است که می‌خواهد با عنوان و اسم جدید به فعالیت خود ادامه دهد.
البته فعالیت احزابی در کشور به همین راحتی هم نیست و باید از کمیسیون ماده احزاب زیر نظر وزارت کشور مجوز فعالیت دریافت کنند و حزب «اتحاد» اخیرا موفق شد مجوز فعالیت خود را دریافت کند.

صدور مجوز برای حزب «اتحاد» از سوی وزارت کشور، واکنش‌های مثبت و منفی مختلفی را در پی داشته است از جمله اینکه عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفته است: صدورمجوز به احزابی که همسو با جبهه منحله مشارکت هستند، امنیت ملی کشور را به مخاطره می‌اندازد. اما هستند نمایندگانی که از صدور مجوز به حزب «اتحاد» حمایت می‌کنند.

کمال الدین پیرموذن عضو هیئت رییسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت که خود را یکی از اعضای حزب اعتدال هم نامیده، در یادداشتی از حزب «اتحاد» حمایت کرده است.
وی در این یادداشت می‌گوید: در سال «دولت، ملت؛ همدلی و همزبانی» مشارکت عظیم عموم ملت رشید ایران در صحنه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی لازم و ضرورری به نظر می‌رسد.
وی می‌افزاید: ما تشکیل احزاب جدید همچون حزب «اتحاد» را به فال نیک می‌گیریم و بی‌تردید پلی خواهد بود برای افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات آتی و انتخاب فرد اصلح برای قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نیر و نمین می‌گوید: امیدواریم احزاب خوب و قدرتمند کشور بین مردم و حاکمیت به خوبی وظایف خود را انجام دهند و رعایت عدالت اجتماعی یکی از مهمترین وظایف آنها به شمار می رود.

پیرموذن تصریح می‌کند: بی‌تردید توسعه اقتصادی کشور در گروه توسعه سیاسی خواهد بود هر چند عکس این موضوع نیز صادق است یعنی توسعه سیاسی منجر به توسعه اقتصادی خواهد شد اما باید شرایط و فرصت‌ها را در نظر بگیریم چرا که در فعلا فرصت سیاسی انتخابات مجلس دهم پیش رو است و می‌توان با غنیمت شمردن این مهم به توسعه اقتصادی هم دست یافت.

وی ‌می‌افزاید: امیدواریم احزاب جدید که پا به عرصه سیاسی کشور می‌گذارند با در نظر گرفتن قواعد بازی به قوانین کشور احترام بگذارند و در راستای چارچوب‌های تعیین شده گام بردارند.
در حالی برخی‌ها تولد حزب «اتحاد» را به فال نیک می‌گیرند که باید منتظر گذر زمان ماند و دید آیا این حزب با تبعیت از خلف نا‌صالح خود یعنی حزب «مشارکت» به عقب ماندگی سیاسی و اقتصادی کشور دامن خواهد زد یا با جدا کردن مسیر خود از «مشارکت» به «مشارکت» مردم در عرصه سیاسی و اقتصادی کشور کمک خواهد کرد؟
البته با استناد به گذشته اعضای احتمالی حزب «اتحاد» انتظار نمی‌رود عاقبت دیگری همچون حزب «مشارکت» برای کشور رقم بخورد، در هر حال چرخش سیب سیاست ناگفتنی‌های زیاد دارد.
کد مطلب : ۳۷۴۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.