۱
بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با عصر تعادل

پرسپولیس انرژی مثبتی دارد/ 50 هزار نفر با شیپور به آزادی می‌روند

تاریخ انتشار
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۹
پرسپولیس انرژی مثبتی دارد/ 50 هزار نفر با شیپور به آزادی می‌روند
بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با عصر تعادل اظهار کرد: بزرگترین جاذبه فوتبال و چیزی که این ورزش را به پرطرفدارترین ورزش جهان بدل کرده، غیرقابل پیش‌بینی بودن نتیجه آن است. همین ویژگی باعث شده فوتبال پدیده قرن بیستم لقب بگیرد.
 
مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران پس از این مقدمه درباره دیدار امروز تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و کاشیماآنتلرز ژاپن گفت: درست است که پرسپولیس دیدار رفت را با 2 گل به حریف خود واگذار کرده اما آن‌ها که فوتبال را دنبال می‌کنند، می‌دانند که نتایج سنگین‌تر از این در جهان فوتبال جبران شده است. برخی تیم‌ها موفق شده‌اند باخت‌های سه بر صفر یا حتی چهار بر صفر در دیدار رفت را در بازی برگشت جبران کنند. روی همین اصل ما هم به پیروزی و قهرمانی پرسپولیس امیدواریم.
 
پیکشسوت تیم پرسپولیس تهران با اشاره به جو خاص ورزشگاه آزادی تهران ادامه داد: ورزشگاه آزادی در دنیای فوتبال، حتی در مقایسه با ورزشگاه‌های آمریکای جنوبی و اروپا، جو بسیار ویژه‌ای دارد و جزو پرشورترین استادیوم‌های ورزشی جهان به شمار می‌آید. آنطور که در خبرها شنیدم، امروز 50 هزار تماشاگر فقط با شیپور به ورزشگاه آزادی می‌روند.
 
 
ذوالفقار نسب افزود: حالا شما فکر کنید سر و صدای این تماشاگران چه جوی در ورزشگاه آزادی ایجاد می‌کند؟ در چنین اوضاعی مربیان و حتی بازیکنان نمی‌توانند با یکدیگر ارتباط کلامی برقرار کنند و این یک امتیاز برای نماینده کشورمان محسوب می‌شود.
 
او در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است این جو روی بازیکنان پرسپولیس هم تاثیر بگذارد؟ توضیح داد: به عنوان یک آدم بدبین پرسش شما را تایید می‌کنم. بله ممکن است این جو تاثیر معکوس بگذارد و تمرکز بازیکنان جوان پرسپولیس را برهم بزند اما بیایید در ذهن‌مان بازی رفت دو تیم را مرور کنیم. دیداری که در ورزشگاه اختصاصی کاشیما برگزار شد و 35 هزار تماشاگر آن دیدار را از نزدیک تماشا کردند. شما دیدید که در 20  دقیقه نخست تیم کاشیما، تحت تاثیر جو مسابقه قرار گرفت و ضعیف‌ترین بازی خود را به نمایش گذاشت. آن‌ها احساسی و هیجانی بازی می‌کرد و اگر پرسپولیسی‌ها کمی دقت می‌کردند می‌توانستند در آن دقایق به گل برسند. در دیدار امروز هم با استناد به اتفاقات دقایق اولیه دیدار رفت می‌توانیم امیدوار باشیم که پرسپولیس در همان دقایق به لطف حمایت هوادارانش به گل برسد و کار را آسان‌تر کند.
 
بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس درباره غیبت سیامک نعمتی و امید عالیشاه به دلیل محرومیت و مصدومیت در این دیدار تصریح کرد: به یقین غیبت این دو مهره، آن هم در زمانی که پرسپولیس از نظر بازیکن در مضیقه است، می‌تواند روی روند مثبت تیم تاثیرگذار باشد اما اگر نیمه پر لیوان را ببینیم، متوجه خواهیم شد، هرکسی جای این دو بازیکن به میدان بیاید، می‌تواند نمایش خوبی داشته باشد. اگر خاطرتان باشد، سیامک نعمتی هم در ابتدای ورودش به پرسپولیس نمایش قابل قبولی داشت. به هر ترتیب معتقدم پرسپولیس امروز دارای انرژی روانی خوبی است و همین موضوع می‌تواند عامل موفقیت بزرگ آن‌ها باشد.
 
ذوالفقارنسب در پایان گفت: متاسفانه تیم پرسپولیس با بدترین امکانات و در حالی که از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود گام به لیگ قهرمانان گذاشت. شاگردان برانکو اما بازی به بازی عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشتند تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسند. در مجموع پرسپولیس این فصل به گواه بسیاری از کارشناسان عملکرد مثبتی در لیگ قهرمانان  آسیا داشت. برای برانکو و شاگردانش در بازی امروز هم آرزوی موفقیت می‌کنم.
 
انتهای پیام///
کد مطلب : ۱۴۴۰۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.