۲
«اسماعیل کوثری» در گفتگو با تعادل:

ارتباط دوسویه میان تیم مذاکره‌کننده ایرانی و مجلس وجود ندارد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
ارتباط دوسویه میان تیم مذاکره‌کننده ایرانی و مجلس وجود ندارد
اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» تأکید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر انتشار فکت شیت مذاکرات هسته‌ای از سوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در جریان برگزاری مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای عضو آمریکایی ۱+۵ تمامی عملکرد تیم مذاکره‌کننده غربی از سوی مقامات این کشورها به‌طور صریح و شفاف بیان می‌شود به‌گونه‌ای که کنگره آمریکا در جریان تمامی موضوعات مطرح‌شده در این مذاکرات است اما متأسفانه این ارتباط دوسویه میان تیم مذاکره‌کننده ایرانی و مجلس وجود ندارد.

وی افزود: عدم ارائه دقیق توافقات بیانیه لوزان تا به امروز از سوی وزارت امور خارجه کشورمان سبب شده است که بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به این روند اتخاذشده خوش‌بین نبوده و خواهان ارائه فکت شیت باشند.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: به‌طور حتم اگر روند فعلی در جریان تعامل میان وزارت امور خارجه و نمایندگان مجلس برقرار باشد و آن‌ها روند مذاکرات هسته‌ای را به‌طور دقیق در اختیار مجلس قرار ندهند رییس‌جمهور باید به‌عنوان رییس قوه مجریه و سکان‌دار اصلی مذاکرات به نمایندگان ملت پاسخگو باشد.

وی تأکید کرد: مقامات آمریکایی و کشورهای غربی بارها ثابت کردند که در عرصه مذاکرات هسته‌ای قابل‌اعتماد نیستند لذا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان باید بداند که در این عرصه اعتماد به‌طرف مقابل و عدم بیان جزئیات به نمایندگان راهکار قابل قبولی نیست و مشکلات متعددی را برای آن‌ها در پی می‌آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال همدلی و هم‌زبانی است نام‌گذاری کردند تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت در این مسیر تمامی اقدامات لازم را انجام دهد و درروند مذاکرات هسته‌ای مردم و نمایندگان آن‌ها در مجلس را در جریان موضوعات مطرح‌شده در جریان مذاکرات قرار دهد.
کد مطلب : ۳۸۸۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.