۳
«آیت‌الله حسن ممدوحی» در گفتگو با تعادل:

تعلل مجلس در طرح سوال از وزرا قابل قبول نیست

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۸
تعلل مجلس در طرح سوال از وزرا قابل قبول نیست
آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تعادل» درباره تعلل مجلس در روند طرح سؤال از وزرا درراستای تحقق مطالبات مردم اظهار کرد: طبق قوانین حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران مجلس به‌عنوان یکی از ارکان اصلی کشورمان باید در جهت تحقق مطالبات مردم به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم را انجام دهد و در این مسیر از هیچ‌گونه اقدامی کوتاهی نکند.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان کسانی که از طریق رأی مردم وارد قوه مقننه شده‌اند باید نسبت به وظایف خود به‌درستی آگاه باشند لذا روند تعلل و تأخیری آن‌ها در بررسی و تحقق مطالبات مردم به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: طرح سؤال از وزرا و حتی استیضاح طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی حقی قانونی و مشروع برای نمایندگان مجلس است لذا با توجه به وجود برخی از مشکلات در کشور به‌خصوص در بحث صنعت، تولید و اقتصاد انتظار می‌رود نمایندگان نسبت به احضار وزرای این بخش وارد عمل شوند و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تعلل نمایندگان در طرح سؤال از وزرا درباره موضوعات کلان کشور به‌خصوص درباره مباحث معیشتی مردم گناهی نابخشودنی و به‌طور حتم درروند بررسی عملکرد نمایندگان برای حضور در ادوار بعدی مجلس تأثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مجلس به‌عنوان رکن قانون‌گذار کشور محل تبادل نظرات و بحث و بررسی عملکرد وزرا، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها است لذا هرگونه قصور و کوتاهی در این بخش تبعات ناخوشایندی را برای کشور در بر خواهد داشت.
کد مطلب : ۳۹۹۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.