۰

دولت دوازدهم بر اساس خرد جمعی نخبگان علمی عمل کند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۳
به گزارش عصر تعادل، رضا عبدی در گفت‌: با بیان اینکه جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم انتظار دارد خود را درگیر حاشیه های کم اهمیت نکند و به پیگیری شعارهای اصلی خود بپردازد، گفت: توقع خاص جامعه دانشگاهی پرهیز از سیاست‌های التهابی و عمل بر اساس خرد جمعی نخبگان علمی در همه حوزه‌های فعالیت است.
وی اضافه کرد: توسعه متوازن باید در همه حوزه‌های فعالیت و در همه جغرافیای کشور مدنظر قرار گیرد.
عبدی با بیان اینکه توسعه پایدار نیازمند دیدن و لحاظ کردن همه عناصر موثر آینده دور است و این به جز با ارتقای جایگاه علم میسر نمی‌گردد، تصریح کرد: دانش و دانشمند، دانشجو و استاد، دانش‌آموز و معلم باید ارج نهاده شوند و کمیت باید کنترل شده و به جای آن کیفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید ارتقا داده شود.
رئیس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به کارها هم نیازمند مدیران پر انرژی، مسئول و سالم هستیم، تاکید کرد: مدیران خوب را نباید از طریق ستادهای تبلیغاتی بلکه باید بر اساس رزومه کاری شناسایی کرد و به کار گمارد تا سرعت و شتاب را در روند امور شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه برای افزایش نشاط در جامعه دانشگاهی لازم است کیفیت مخدوش شده کار علمی که اغلب نتیجه رشد نامتوازن کمیت است بازسازی گردد، گفت: به نظر می‌رسد بها دادن ویژه به حدود بیست درصد برتر از میان اساتید، پژوهشگران و دانشجویان با ارزیابی دقیق نشاط خوبی را در جامعه علمی ایجاد نماید.
عبدی ادامه داد: همچنین نشاط علمی با تمرکز مراکز دانشگاهی بر روی علم و کاستن از سایر فعالیت‌های غیر ضروری حاصل خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: جامعه دانشگاهی کارآفرین زمانی تحقق می‌یابد که آموزش از همان ابتدای دوره کارشناسی نگاه پرورش کارآفرین داشته باشد.
عبدی با بیان اینکه سفرهای علمی زیاد، بازدید مکرر از مراکز صنعتی و دیدار مداوم با کارآفرینان در هر ترم درسی باید تکرار شود، اضافه کرد: با روند حال حاضر یعنی با چند دوره و کارگاه در خصوص کارآفرینی نمی‌توان کارآفرین تربیت کرد. 
کد مطلب : ۱۲۹۸۵۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.